Ośrodki koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńcze udzielają dzieciom i ich rodzinom kompleksowej pomocy od chwili wykrycia zagrożenia niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci do 3. roku życia. Od września br. muszą wykonywać nowe, dodatkowe zadania.
Podstawą organizacji kształcenia specjalnego jest art. 127 ustawy Prawo oświatowe. Zgodnie jego brzmieniem kształceniem tym obejmuje się dzieci wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Sprawdź, jakie zmiany w zasadach organizacji pomocy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dotyczą przedszkoli.
Wsparcie psychologiczne rodziców i organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka to główne zadania ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych. Przedstawiony przez MEN projekt zawiera szczegółowe zadania ośrodków, a także wymiar zajęć prowadzonych w ramach wczesnego wspomagania.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.