Likwidacja przedmiotu historia i teraźniejszość już w roku szkolnym 2024/2025 może rodzić problemy kadrowe w szkołach. Tym bardziej, że zmiany w tym zakresie zostaną ogłoszone dopiero w czerwcu. Tymczasem działania dyrektorów w ruchu kadrowym podejmowane są zasadniczo w maju. Na problem uwagę zwraca Związek Nauczycielstwa Polskiego, proponując tymczasowo przywrócenie przedmiotu wiedza o społeczeństwie.
Od 1 września 2022 r. w szkołach ponadpodstawowych realizowany będzie nowy przedmiot historia i teraźniejszość. Mimo wcześniejszych wyjaśnień ze strony Ministerstwa Edukacji i Nauki, dyrektorzy i nauczyciele zgłaszali wątpliwości dotyczące kwalifikacji, jakie muszą posiadać nauczyciele tego przedmiotu. W związku z tym, w odpowiedzi na interpelację nr 34318 MEiN udzieliło kolejnych wyjaśnień. Sprawdź, którzy nauczyciele mogą uczyć przedmiotu historia i teraźniejszość. Przypominamy, że dla cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku szkolnym 2022/2023 historia i teraźniejszość zastąpi wiedzę o społeczeństwie.
To już pewne. Nowy przedmiot historia i teraźniejszość pojawi się w szkołach od 1 września 202 r. Dotyczące go rozporządzenia zostały właśnie opublikowane w Dzienniku Ustaw.
Zapowiadany nowy przedmiot historia i teraźniejszość zastąpi w liceum ogólnokształcącym i technikum oraz w branżowej szkole I stopnia dotychczasową wiedzę o społeczeństwie. Opublikowano właśnie projekty rozporządzeń dotyczących tego przedmiotu.
Resort edukacji i nauki przedstawił propozycję podstawy programowej dla nowego przedmiotu – historia i teraźniejszość (HiT). Oprócz tego zaplanowano zmiany w podstawach programowych dla przedmiotów historia oraz wiedza o społeczeństwie w zakresie rozszerzonym.
Resort edukacji zapowiada wprowadzenie od 1 września 2022 r. nowego przedmiotu „historia i teraźniejszość” w klasie I szkoły ponadpodstawowej. Ma on zastąpić dotychczasową wiedzę o społeczeństwie.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.