Rada pedagogiczna nie ma kompetencji do zmiany oceny ustalonej przez nauczyciela prowadzącego dane zajęcia edukacyjne. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne.
Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim należą do grupy uczniów wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Obejmuje się ich kształceniem specjalnym, które może być prowadzone w formie nauki w szkołach ogólnodostępnych, szkołach lub oddziałach integracyjnych, szkołach lub oddziałach specjalnych i ośrodkach. Poznaj zasady promocji do wyżej klasy uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.
Praca grupowa to jedna z najpopularniejszych metod aktywizujących uczniów. Nauczyciele coraz częściej sięgają do tej formy prowadzenia lekcji, jednak nie zawsze radzą sobie z jej realizacją. Najwięcej trudności sprawia zazwyczaj przydział zadań i sprawiedliwe ocenienie. Zobacz, jak zorganizować pracę grupową, aby uzyskać jak najlepszy efekt edukacyjny.
W ustawie z 7 września 1991 r. (zwanej dalej UoSO)jest zapisana ogólna zasada, zgodnie z którą oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się według skali określonej w statucie szkoły. Czy przepisy te dotyczą edukacji wczesnoszkolnej?
Inaczej wygląda procedura w przypadku uzyskiwania wyższej oceny z zajęć edukacyjnych, a inaczej zachowania. Przeczytaj krok po kroku jakie trzeba spełnić warunki, zachować terminy i jakie obowiazki masz Ty, a jakie nauczyciele.
Aby uczeń mógł poprawiać ocenę z zajęć musi spełnić określone warunki. Również dyrektor musi pamiętac o terminach i konkretnych krokach postępowania.
Pod koniec wakacji, przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego przygotowujesz i przeprowadzasz dla uczniów egzaminy poprawkowe. Zapoznaj się z przepisami i wytycznymi, których musisz przestrzegać.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.