Przypominamy przepisy i wytyczne dotyczące przestrzegania norm sanitarnych obowiązujących na terenie placówki oświatowej. Warto je znać w sytuacji, gdy odwiedzający placówkę, w tym np. rodzice, nie przestrzegają przepisów GIS związanych z pandemią COVID-19, takich jak noszenie maseczek czy dezynfekcję rąk.
W placówkach oświatowych właściwie wszystko uległo zmianie i każda czynność to nowe wyzwanie, odkrywanie nowych możliwości i wytyczanie ponownie zasad i reguł. Nauczyciele pracują w systemie zdalnym,w szkole przebywają tylko ci pracownicy niepedagogiczni, których praca jest absolutnie niezbędna do zapewnienia ciągłości funkcjonowania placówki. Inaczej też będzie wyglądał nadzór dyrektora, monitorowanie realizacji podstawy programowej czy obowiązków i zajęć przez nauczycieli. Te czynności również muszą przebiegać zdalnie. Jak zatem wywiązać się z tego zadania, jak sprawnie i rzetelnie przeprowadzić nadzór pedagogiczny nad funkcjonowaniem szkoły poza jej siedzibą?
Obecna, niełatwa sytuacja sprawie, że wielu dyrektorów, nauczycieli,rodziców ma pytania dotyczące prawidłowego postępowania i zgodnego z prawem funkcjonowania placówek oświatowych. Codziennie redakcja oświatowa dostaje od Państwa mnóstwo pytań dotyczących wystawiania ocen, wypełniania dziennika, naliczenia wynagrodzenia,zwalniania pracowników, pracy zdalnej, terminów i zasad przeprowadzania egzaminów, czy zasad bezpieczeństwa. Zbieramy je dlaPaństwa i przedstawiamy odpowiedzi ekspertów oświatowych. Mam nadzieję, że rzeczowe porady wraz ze wskazaniem konkretnego postępowania w problemowej sytuacji pozwolą wywiązać się ze swoich obowiązkóww tym trudnym okresie bez dodatkowych problemów.
Zapraszam do lektury bardzo ważnego materiału – ekspert analizuje sytuację w placówkach oświatowych od strony gospodarczej, mi.n.: zasady pracy zdalnej, procedury bezpieczeństwa, zarządzanie pracownikami administracji w okresie pandemii. Przedstawiamy kompendium wiedzy: COVID-19 (SARS-CoV-2) – jego wpływ na funkcjonowanie placówkioświatowej
Z powodu istniejącej pandemii nieoczekiwanie znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości, której kształtu nikt nie przewidział. Obecnie wszyscy się zastanawiamy kiedy to się skończy i co ten koniec będzie oznaczał – czy powrót do tego, co było czy uczenie się żyć inaczej.Będzie to zależało od wielu czynników takich jak skuteczność prac naukowców, lekarzy i dyscypliny nas wszystkich w przestrzeganiu nakazów i zakazów.
Nowa specustawa w sprawie koronawirusa – co oznacza dla dyrektoraCoraz większa liczba stwierdzonych zachorowań na wirusa COVID-19 poskutkowała wprowadzeniem nowej ustawy kryzysowej. Sprawdzamy, co nowe przepisy oznaczają dla szkół i placówek oświaty.
Sprawdź, jak w obecnym stanie prawnym przebiega ustalenia kto powinien wykonać badania do celów sanitarno – epidemiologicznych.
1 stycznia 2019 r. weszła w życie ustawa o pracowniczych planach kapitałowych (PPK), której rozpoczęcie stosowania w poszczególnych placówkach oświatowych uzależnione jest od tego, czy placówka ta jest placówką wchodzącą w skład sektora finansów publicznych czy nie, a także ilu pracowników zatrudnia. Sprawdź, kiedy musisz utworzyć PPK w swojej placówce.
W związku ze zmianami w systemie oświaty konieczna jest nowelizacja statutów niektórych szkół i placówek oświatowych w nowym roku szkolnym 2019/2020. Sprawdź, w jakim zakresie.
Szkoły, przedszkola i placówki samorządowe mogą udzielać zamówień publicznych. Procedura udzielania tych zamówień jest skomplikowana i budzi wiele wątpliwości. Skorzystaj z nowej publikacji w Fabryce WIP - „Zamówienia publiczne placówek oświatowych”.
Elementy, jakie muszą zawierać statuty m.in. placówki kształcenia ustawicznego zawiera nowe rozporządzenie, które zacznie obowiązywać od roku szkolnego 2017/2018. Sprawdzamy, do kiedy trzeba dostosować nowe przepisy!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.