Ten wniosek przyda się m.in., gdy nauczyciel uzupełniający etat będzie poszkodowany w wypadku przy pracy na terenie szkoły, w której nie jest zatrudniony, a jedynie realizuje zajęcia w ramach uzupełnienia etatu. W takim przypadku na wniosek dyrektora szkoły zatrudniającego nauczyciela, dyrektor szkoły, na której terenie miał miejsce wypadek, może ustalić okoliczności i przyczyny wypadku, a następnie dokumentację powypadkową przekazać szkole macierzystej.
Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy w szkole. Pobierz druk zgłoszenia wypadku przy pracy do PIP i prokuratury.
Wypadek przy pracy został zdefiniowany w przepisach jako mający miejsce podczas lub w związku z wykonywaniem czynności służbowych. Niemniej jednak istnieje pewna grup zdarzeń, które, choć nie spełniają tych warunków, to wywołują takie same konsekwencje dla szkoły. Sprawdź o jakie wypadki chodzi.
Wypadek ucznia w szkole wiąże się z koniecznością powołania zespołu powypadkowego. To samo dotyczy wypadku pracownika szkoły. Poznaj 4 reguły, które powinieneś zastosować, obsadzając skład zespołów powoływanych w celu zbadania wypadku ucznia, jak również wypadku przy pracy.
Konsekwencją wypadku przy pracy może być choroba pracownika. Sprawdź, na jakich zasadach w takiej sytuacji pracownikowi będzie wypłacony zasiłek chorobowy.
W razie wystąpienia wypadku, który może być wypadkiem przy pracy, rolą pracodawcy jest powołanie zespołu wypadkowego, który sporządzi protokół powypadkowy. Sprawdź, czy ten protokół może być sprostowany w późniejszym czasie.
Pracodawca, w tym także oświatowy, musi zapewnić każdemu pracownikowi odpowiednie warunki bhp. W związku z tym na dyrektorze spoczywają liczne obowiązki m.in. w zakresie badań profilaktycznych, wypadków przy pracy i chorób zawodowych, a także szkoleń BHP oraz służby BHP.
W czerwcu wchodzi w życie nowy wzór statystycznej karty wypadku oraz protokołu ustalenia przyczyn i okoliczności wypadku przy pracy. Do końca roku będzie można jednak wykorzystać zapas starych wzorów.
Pobierz aktualny (obowiązujący od 25 czerwca 2019 r.) wzór protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.
Pobierz nowy wzór statystycznej karty wypadku przy pracy i traktowanego na równi z wypadkiem przy pracy (obowiązuje od 17 października 2019 r.).
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.