Zamawiający zamieszcza w rocznym sprawozdaniu z zamówień publicznych informacje o udzielonych zamówieniach. Dotyczy to takich postępowań, w których w danym roku kalendarzowym zawarł umowę w sprawie zamówienia. Sprawdzamy, co uwzględnić w sprawozdaniu z zamówień publicznych w szkole.
Wzór i zakres informacji w sprawozdaniu z zamówień publicznych
Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nakładają na zamawiającego obowiązek sporządzenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach (art. 82 ustawy). Zakres informacji wraz ze wzorem sprawozdania rocznego jest określony w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z 20 grudnia 2021 r. Zamawiający przekazuje sprawozdanie Prezesowi Urzędu w terminie do 1 marca każdego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie.
Sprawozdanie to nie obejmuje swoim zakresem wszystkich wydatków zamawiającego, a jedynie te, które stanowią zamówienie publiczne. Określając zakres obowiązku sprawozdawczego, należy zatem kierować się definicją zamówienia publicznego zawartą w art. 7 pkt 32 ustawy Pzp. Pod tym pojęciem rozumiemy odpłatną umowę między zamawiającym i wykonawcą, której przedmiotem było nabycie przez zamawiającego od wybranego wykonawcy robót budowlanych, dostaw lub usług.
Zamawiający zobowiązany jest wykazać w sprawozdaniu całkowitą wartość umów zawartych w roku, którego dotyczy sprawozdanie. Również w przypadku, gdy umowa nie została jeszcze w całości wykonana, a zamawiający nie wydatkował całej kwoty.
Z artykułu dowiesz się:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego kończy się podpisaniem umowy. Jednak zanim zamawiający zajmie się realizacją umowy, powinien najpierw zrealizować kilka ważnych obowiązków, do których zobowiązuje go ustawa. Sprawdź, jakie obowiązki ma zamawiający już po podpisania umowy o zamówienia publiczne.
Regulacja zawarta w art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych pozwala na wprowadzanie do umowy zmian w odpowiedzi na okoliczności niemożliwe do przewidzenia w czasie podpisywania umowy. Czy można zatem podpisać aneks w sprawie podwyższenia wysokości stawki (ceny) na dostarczenie produktów żywnościowych do stołówki szkolnej?
Zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych nakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w ustawie. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w tym zakresie.
Sprawdź, czy szkoła musi podpisać umowę z firmą, która usuwa awarię na terenie jednostki, np. kanalizacji, czy też wystarczające jest wystawienie faktury na jednostkę.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.