Pytanie: W szkole obowiązuje całkowity zakaz używania bez zezwolenia urządzeń elektronicznych takich jak: aparaty telefoniczne, dyktafon, mp3, aparaty fotograficzne, kamery i inne. Czy taki zapis umieszczony w statucie szkoły będzie zgodny z prawem:
Kategorycznie zabrania się używania telefonów komórkowych oraz innego sprzętu elektronicznego podczas zajęć edukacyjnych (sprzęt powinien być wyłączony i schowany).
Użycie telefonu komórkowego może nastąpić jedynie za zgodą nauczyciela.
Nagrywanie dźwięku i obrazu za pomocą urządzeń elektronicznych jest absolutnie zabronione.
Uczeń łamiący powyższe zasady zobowiązany jest oddać urządzenie nauczycielowi prowadzącemu zajęcia lub nauczycielowi dyżurującemu. Urządzenie zostaje umieszczone w depozycie w sejfie szkolnym do momentu odebrania go przez rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.
Nauczyciel obowiązany jest odnotować zajście w dzienniku lekcyjnym lub zeszycie wychowawczym.
Po kolejnym złamaniu powyższej zasady przez ucznia odebrane urządzenie pozostanie w sejfie szkolnym do końca roku szkolnego.
Pozostało jeszcze 78 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h )
E-szkolenia, webinaria na żywo i bazę ponad 700 narzędzi