Tym razem nie kwestie sanitarno-epidemiologiczne. W nowo opublikowanych wytycznych ministerstwo edukacji i nauki wskazuje, jakie działania podejmować w celu komfortowego powrotu uczniów i nauczycieli do nauki w trybie stacjonarnym.
Edukacja zdalna weszła w życie z dnia na dzień, a to oznacza, że w krótkim czasie trzeba było przystosować się nie tylko do nowej rzeczywistości, ale i nowych narzędzi pracy. Czy zdobyte doświadczenie online, będzie można wykorzystać w szkolnej rzeczywistości?
Średnio co 4 sekundy dochodzi do ataku hakerskiego – ofiarami cyberprzestępców padają rządy, wielkie korporacje, instytucje publiczne i zwykli ludzie. Oto praktyczne wskazówki, jak wybrać bezpieczny program multimedialny do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Resort edukacji rozpoczął pracę nad projektem dużej nowelizacji Karty Nauczyciela. Zmiany mają objąć m.in. pensum i wysokość pensji nauczyciela. Można śmiało powiedzieć, że mają one rewolucyjny charakter. Sprawdź, jakich nowości można się spodziewać
Webinarium na celu ukazanie praktycznej strony załatwiania skarg w jednostkach systemu oświaty, również realizowanego w szczególnych warunkach okresu pandemii. Każdemu obywatelowi w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej zagwarantowano prawo składania skarg do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych, w tym do przedszkoli, szkół i placówek.
W związku z głośną sprawą skreślenia z listy uczniów w liceum katolickim na interwencję zdecydował się Rzecznik Praw Obywatelskich. Zarzucane jest naruszenie statutu liceum, a efekcie – praw wynikających z Konstytucji.
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Minister Zdrowia zapowiedział stopniowy powrót do stacjonarnego nauczania. Przedstawiamy terminy powrotu.
W piątek 30 kwietnia tradycyjnie już rozdane zostaną świadectwa dla uczniów ostatnich klas liceum i technikum. MEN przypomina w związku z tym o konieczności zachowania reżimu sanitarnego.
Prawie połowa uczniów (49,5%) i nauczycieli (51%) przyznaje, że korzysta z internetu ponad 6 godzin dziennie. To zdecydowany wzrost w stosunku do danych sprzed pandemii, kiedy taki czas z ekranami deklarowało 7,2% młodych oraz 5,7% nauczycieli*. Nowa rzeczywistość i przeniesienie wielu aktywności do sieci zwiększa ryzyko kształtowania i utrwalania niezdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i młodzieży. Dlatego Fundacja Orange zaprasza szkoły do udziału w bezpłatnych programach, które wspierają uczniów i nauczycieli w ostrożnym i wartościowym korzystaniu z technologii. Placówki mogą zgłaszać się do 10 maja br., a zajęcia rozpoczną się od nowego roku szkolnego.
Jak zapowiedział Minister Zdrowia, od poniedziałku 26 kwietnia w 11 województwach w klasach I-III szkół podstawowych ma zostać zorganizowana nauka hybrydowa. Poznajemy szczegóły.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty