W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracodawca wraz ze świadectwem pracy wydaje pracownikowi w postaci papierowej lub elektronicznej informację o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej, możliwości odbioru przez pracownika tej dokumentacji oraz zniszczeniu dokumentacji pracowniczej w przypadku jej nieodebrania. Pobierz wzór dokumentu.
Obowiązujące od 1 stycznia 2019 r. rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej rozwiało wiele wątpliwości dotyczące tego, gdzie przechowywać dokumenty kadrowe pracowników. Sprawdź, gdzie i jakie oświadczenia dotyczące uprawnień rodzicielskich należy gromadzić i przechowywać! Artykuł pochodzi z czasopisma „Gospodarowanie Szkołą dla Praktyków”.
Dokumentację pracowniczą osób zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r. gromadzimy i przechowujemy już w inny sposób. Akta osobowe będą podzielone na cztery części, przy czym części A, B i C można będzie dodatkowo podzielić tematycznie. Sprawdź, jak zakładać i prowadzić akta osobowe według nowych przepisów.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.