Przepisy nie precyzują, jakie dokładnie dokumenty związane z podnoszeniem przez pracownika kwalifikacji zawodowych powinny być gromadzone w aktach osobowych. Sprawdź, jak w praktyce rozwiązać problem gromadzenia w aktach osobowych dokumentów dotyczących podnoszenia kwalifikacji zawodowych i jak dokonać ich selekcji.
Przepisy prawa pracy nie przewidują „rozmów dyscyplinujących pracownika” i trybu postępowania w tym zakresie. Sprawdź, czy można sporządzać notatki służbowe z rozmów z pracownikami!
Jednym z warunków zatrudnienia nauczyciela w szkole na podstawie Karty Nauczyciela jest potwierdzenie niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie. Nauczyciel jest zobowiązany do przedstawienia informacji z Krajowego Rejestru Karnego przed nawiązaniem stosunku pracy w szkole (art. 10 ust. 8 i ust. 8a KN). Czy to oznacza, że podejmując pracę w kilku szkołach, nauczyciel musi dysponować kilkoma zaświadczeniami z KRK?
Przepisy nie zabraniają kontynuowania raz założonej dla pracownika teczki akt osobowych. Podejmując decyzję o kontynuacji akt osobowych należy wziąć pod uwagę to, czy w zarchiwizowanych aktach jest miejsce na czytelne wpinanie kolejnych dokumentów dotyczących nowego stosunku pracy. Dowiedz się, którego dokumenty w aktach osobowych należy w takiej sytuacji zaktualizować!
Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników. Dokumenty znajdujące się w poszczególnych częściach akt osobowych powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz ponumerowane; każda z tych części powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów. Sprawdź, jak w praktyce układać akta osobowe - chronologicznie do daty wydania dokumentów czy złożenia ich przez pracownika!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.