Dni, w których odbywa się pisemny egzamin maturalny i podczas których nie prowadzi się w szkole ponadgimnazjalnej zajęć dydaktycznych, są dla wszystkich nauczycieli dniami pracy. Sprawdź, co to oznacza w praktyce.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2011/2012 opracowane przez CKE we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi w części II: „Przygotowanie i organizacja egzaminu” zostały opracowane m.in. zgodnie z ustawą o systemie oświaty oraz rozporządzeniem MEN z 30 kwietnia 2007 r. Zapoznaj się ze szczegółowym omówieniem procedur - kto może wchodzić w skład zespołu egzaminacyjnego?
Dnia 27 lutego 212 r. dyrektora CKE ogłosił komunikat dotyczący materiału ćwiczeniowego z matematyki na poziomie podstawowym dla uczniów klas maturalnych. W związku z licznymi pytaniami i wnioskami Centralna Komisja Egzaminacyjna opracowała przeznaczony dla uczniów i nauczycieli materiał ćwiczeniowy pomagający w przygotowaniu do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym.
Dyrektor CKE, 24 lutego 2012 r. ogłosił komunikat w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający w części pisemnej egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów w 2012 r.
Przepisy rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r. regulują kwestię zdawania poszczególnych przedmiotów na egzaminie maturalnym. Egzamin np. z matematyki może być zdawany na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Na temat poziomu, na którym uczeń będzie zdawał matematykę, wypowiedziało się Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał wykaz materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający w części pisemnej egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów w 2011 r.
Maturzyści składają deklaracje maturalne, które stanowią potwierdzenie dokonanych przez nich wyborów związanych z egzaminami maturalnymi - wstępne do 30 września, a ostateczne do 7 lutego roku szkolnego, w którym przystępują do matury. Aby mieli czas na przemyślenie swoich ostatecznych decyzji, powinni poznać wszystkie możliwości i wynikające z nich konsekwencje. Uczniowi trudno jest samodzielnie przebrnąć przez rozporządzenia, zapisy prawne, które dodatkowo często ulegają zmianom. Rolą nauczyciela jest pomóc przejść przez ten trudny i stresujący czas jak najlepiej i najskuteczniej.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.