Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej ustalił harmonogram egzaminu maturalnego przeprowadzanego w 2014 roku.
5 lipca 2013 r. Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał do publicznej wiadomości listę środowisk, języków programowania i programów użytkowych, z której mogą wybierać zdający egzamin maturalny z informatyki w 2014 roku.
Dyrektor CKE w komunikacie z 12 czerwca 2013 r. podał do publicznej wiadomości wykaz olimpiad przedmiotowych zwalniających z egzaminu maturalnego z danego przedmiotu w roku szkolnym 2014/2015.
W związku z rozstrzygnięciem otwartego konkursu na realizację zadania publicznego pn. Organizacja i przeprowadzenie olimpiad w latach szkolnych 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej przekazał uzupełnienie Komunikatu z 2 maja 2012 r. w sprawie wykazu olimpiad przedmiotowych zwalniających z egzaminu maturalnego z danego przedmiotu w roku szkolnym 2013/2014.
Procedury tworzenia arkuszy egzaminacyjnych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną są dobrze skonstruowane. Błąd w arkuszu zadania z informatyki na tegorocznym egzaminie maturalnym wynikł z błędu przy przepisywaniu zadania, nie zaś z powodu błędnego przygotowania jego treści przez autorów i recenzentów. Poprawność procedur opracowywania arkuszy egzaminacyjnych wykazuje resort edukacji w swoim komunikacie.
Minister Edukacji Narodowej podpisała rozporządzenie, które zmienia zasady organizowania sprawdzianu i egzaminu maturalnego od 2015 r. Nowa formuła egzaminów ma kłaść większy nacisk na umiejętność analizy informacji, rozumowania i wnioskowania.
Kilkunastu byłych licealistów złożyło do Trybunału Konstytucyjnego skargi konstytucyjne, w których domagają się zbadania czy brak możliwości odwołania od decyzji o unieważnieniu egzaminu maturalnego jest zgodny z Konstytucją?.
Na nowej maturze od 2015 r., tak jak obecnie, absolwenci będą mogli przystępować do egzaminu maturalnego z języków mniejszości narodowej i etnicznej oraz języka regionalnego jako przedmiotu dodatkowego zarówno w części pisemnej, jak i części ustnej - resort edukacji zweryfikował projekt rozporządzenia o ocenianiu na wniosek Ministra Administracji i Cyfryzacji.
Poznaj stanowisko Centralnej Komisji Egzaminacyjnej na temat materiałów ćwiczeniowych przygotowywanych przez inne podmioty niż CKE i komisje okręgowe.
W kwietniu zostanie podpisana nowelizacja rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, określający nowe zasady przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu maturalnego począwszy od 2015 r. Obecnie trwają końcowe prace redakcyjne nad projektem nowelizacji, który 21 stycznia br. trafił do konsultacji społecznych.
Centralna Komisja Egzaminacyjna opracowała materiały dotyczące przestrzegania zasad obowiązujących na sprawdzianie, egzaminie gimnazjalnym i egzaminie maturalnym. Dyrektor CKE zachęca dyrektorów szkół do zorganizowania zajęć z uczniami, którzy przystępują do egzaminów na temat przestrzegania zasad w czasie ich trwania.
W dniu 5 marca 2013 r. Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał informację o materiałach i przyborach pomocniczych, z których mogą korzystać osoby zdające egzamin maturalny w 2013 r.
Odejście od sprawdzania wiedzy encyklopedycznej na rzecz umiejętności złożonych, takich jak analizowanie, wnioskowanie, rozumowanie, dowodzenie, modelowanie myślenia - to podstawy zmian w zasadach konstruowania zadań egzaminacyjnych i sposobu ich oceniania od 2015 r. Zapoznaj się z informacją prasową MEN na temat nowej formuły sprawdzianu w VI klasie szkoły podstawowej oraz na egzaminu maturalnego
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.