informacja o warunkach zatrudnienia

Nowa informacja o warunkach zatrudnienia w szkole w 2023 r.

Nowa informacja o warunkach zatrudnienia w szkole w 2023 r.

Od 26 kwietnia 2023 r. będzie obowiązywać nowa informacja o warunkach zatrudnienia dla pracowników szkoły. Będzie ona obszerniejsza od dotychczasowej. Komu trzeba będzie przedstawić taką informację? Co powinna zawierać? Wyjaśniamy to w artykule.

Poniżej porównanie treści informacji o warunkach zatrudnienia według starego i nowego stanu prawnego.

Informacja o warunkach zatrudnienia – do 25 kwietnia 2023 r.

Informacja o warunkach zatrudnienia – od 26 kwietnia 2023 r.

obowiązująca pracownika dobowa i tygodniowa norma czasu pracy (w przypadku nauczycieli podawana jest wyłącznie norma tygodniowa)

-

obowiązujący pracownika dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy (w przypadku nauczycieli podawany jest jedynie wymiar tygodniowy)

przysługujące pracownikowi przerwy w pracy,

przysługujący pracownikowi dobowy i tygodniowy odpoczynek

zasady dotyczące pracy w godzinach nadliczbowych i rekompensaty za nią

zasady dotyczące przechodzenia ze zmiany na zmianę (w przypadku pracy zmianowej)

zasady dotyczące przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy (w przypadku kilku miejsc wykonywania pracy)

przysługujące pracownikowi składniki wynagrodzenia oraz świadczenia pieniężne lub rzeczowe (inne niż uzgodnione w umowie o pracę)

wymiar przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego

wymiar przysługującego pracownikowi płatnego urlopu, w szczególności urlopu wypoczynkowego (jeżeli nie jest możliwe jego określenie w dacie przekazywania pracownikowi informacji - zasady jego ustalania i przyznawania)

obowiązująca pracownika długość okresu wypowiedzenia umowy o pracę

obowiązujące zasady rozwiązania stosunku pracy, w tym:

  • wymogi formalne,
  • długość okresów wypowiedzenia,
  • termin odwołania się do sądu pracy

(jeżeli nie jest możliwe określenie długości okresów wypowiedzenia w dacie przekazywania pracownikowi tej informacji - sposób ustalania takich okresów wypowiedzenia)

prawo pracownika do szkoleń, jeżeli pracodawca je zapewnia (w szczególności ogólne zasady polityki szkoleniowej pracodawcy)

układ zbiorowy pracy, którym pracownik jest objęty

układ zbiorowy pracy lub inne porozumienie zbiorowe, którym pracownik jest objęty (w przypadku zawarcia porozumienia zbiorowego poza zakładem pracy przez wspólne organy lub instytucje – nazwa takich organów lub instytucji)

pora nocna*

częstotliwość wypłat wynagrodzenia za pracę

miejsce, termin, czas i częstotliwość wypłaty wynagrodzenia*

miejsce, termin i czas wypłaty wynagrodzenia *

przyjęty sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy*

* Te informacje przekazuje się tylko wtedy, gdy pracodawca nie ma obowiązku przyjmowania regulaminu pracy. Dotyczy to szkoły lub placówki oświatowej:

      • zatrudniającej mniej niż 20 pracowników,
      • zatrudniającej mniej niż 50 pracowników, jeżeli zgodę na rezygnację z regulaminu pracy wyrazi organizacja związkowa.

W przedstawionym zakresie informacja o warunkach zatrudnienia musi być przekazana w terminie 7 dni od dnia dopuszczenia pracownika do pracy.

Z artykułu dowiesz się także:

  • jak sporządzić nową informację o warunkach zatrudnienia dla nauczyciela,
  • czy można ograniczyć się do podania przepisów prawa w informacji,
  • w jakiej formie przekazać informację,
  • co z dotychczasowymi informacjami o warunkach zatrudnienia.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql