Kandydat musi złożyć określone dokumenty w konkursie na dyrektora szkoły, wymienione w ogłoszeniu konkursu. Braki w dokumentacji skutkują niestety odmową dopuszczenia do konkursu. Zaś nieprawidłowości w treści dokumentów mogą przełożyć się na wybór innego kandydata. Poznaj wymagane dokumenty do konkursu na dyrektora szkoły. Sprawdź także, co musisz zawrzeć w ich treści.
Odmowa dopuszczenia do konkursu na dyrektora szkoły to bardzo przykre doświadczenie dla kandydata na tego dyrektora. Jest on bowiem skreślany jeszcze na etapie weryfikacji formalnej, nie mając szans choćby na zaprezentowanie koncepcji pracy szkoły i dorobku zawodowego. Nie zawsze jednak odmowa dopuszczenia do konkursu będzie legalna. Sprawdź, jak się bronić w przypadku, gdy jest ona niezgodna z prawem.
Dopuszczenie kandydata do konkursu na dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki bądź odmowa takiego dopuszczenia leży w kompetencjach komisji rekrutacyjnej powoływanej przez organ prowadzący. To komisja dokonuje wstępnej weryfikacji formalnej kandydata i decyduje o jego dopuszczeniu bądź odmowie dopuszczenia. Weryfikacja ta odbywa się więc już podczas posiedzenia komisji konkursowej, w wyznaczonym przez nią terminie, na który stawia się kandydat.
Posiedzenie komisji bez udziału kandydata na dyrektora szkoły
Mimo tego analiza, czy kandydat na dyrektora powinien być dopuszczony do konkursu, odbywa się bez udziału kandydatów. W jej następstwie komisja podejmuje uchwałę w sprawie dopuszczenia lub odmowy dopuszczenia poszczególnych kandydatów do konkursu. Uchwała komisji jest podejmowana:
Odmowa dopuszczenia – w 3 przypadkach
Decyzja w sprawie dopuszczenia lub odmowy dopuszczenia kandydata do konkursu na dyrektora szkoły nie jest uznaniowa. Odmowa dopuszczenia jest możliwa jedynie w następujących przypadkach:
Odmowa dopuszczenia do konkursu ma być wynikiem stwierdzenia nieprawidłowości formalnych a nie merytorycznej oceny kandydata. Ocena ta następuje bowiem w kolejnym etapie i jedynie wobec kandydatów dopuszczonych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Obowiązujące obecnie przepisy prawa nie wymagają od dyrektora tworzenia misji i wizji szkoły, ani posiadania koncepcji pracy szkoły. Inaczej będzie w przypadku tworzenia koncepcji przez kandydata na dyrektora szkoły. Sprawdzamy szczegóły.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której nauczyciel złożył ofertę w konkursie na stanowisko dyrektora. Następnie tuż przed terminem konkursu zachorował, co wykluczyło uczestnictwo w konkursie. Co zrobić w razie nieobecności kandydata na dyrektora? Sprawdź, czy w takiej sytuacji można zmienić terminu posiedzenia komisji.
Resort edukacji planuje dostosować przepisy dotyczące wymagań wobec osób kandydujących na stanowisko dyrektora placówki oświatowej do nowej skali oceny pracy nauczycieli.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.