Nie zawsze pamiętamy, że zasady klasyfikacji śródrocznej odbiegają znacznie od zasad klasyfikacji rocznej. Tę druga wszyscy dobrze znają i stosują w praktyce. Jeśli chodzi o klasyfikację śródroczną, często pojawiają się wątpliwości czy ocena śródroczna wymaga oceny przewidywanej, czy trzeba poinformować o niej rodziców, czy przy klasyfikacji śródrocznej możliwe są egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne, w jakich sytuacjach, ile razy w roku klasyfikacja śródroczna powinna być przeprowadzana - raz czy częściej i od kogo to zależy. Raport specjalny porządkuje wszystkie informacje dotyczące klasyfikacji śródrocznej i semestralnej - zadania, postępowanie krok po kroku, przepisy prawa. Pomoże to sprawnie i bezbłędnie przeprowadzić klasyfikację w każdej szkole.
Diagnozowanie i ocenianie stanu wiedzy i umiejętności ucznia powinno być dokonane przez nauczyciela prowadzącego zajęcia w formach przewidzianych statutem szkoły lub w formach przewidzianych w zasadach oceniania stosowanych przez nauczyciela i wynikających ze specyfiki danych zajęć edukacyjnych.
Jeżeli w szkole jest uczeń szczególnie uzdolniony, a zajęcia pozalekcyjne przeznaczone dla uczniów zdolnych zorganizowane w szkole już mu nie wystarczają, warto dać mu szansę rozwijania się w warunkach dostosowanych do jego potrzeb. Właśnie po klasyfikacji śródrocznej można zezwolić takiemu uczniowi na indywidualny tok nauki lub indywidualny program nauki. Ponieważ ich istotą jest odmienna organizacja procesu kształcenia, wymagają podjęcia odpowiednich decyzji w odpowiednim czasie. Klasyfikacja śródroczna może być formalnym punktem startowym w organizacji tego wysoce zindywidualizowanego nauczania ucznia szczególnie uzdolnionego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.