Pod pojęciem „zajęcia reintegracyjne” należy rozumieć zajęcia wspierające uczniów w procesie powrotu do szkoły po okresie edukacji zdalnej. Opracowując program takich zajęć, należy wziąć pod uwagę problemy, które dotyczą zespołu klasowego jako całości oraz aktualne, indywidualne potrzeby poszczególnych uczniów.
Resort edukacji zadecydował, że od dziś wszystkie szkoły, przedszkola i placówki oświatowej wracają do kształcenia stacjonarnego. Dotyczy to także kształcenia zawodowego. Zachowano jednak możliwość stosowania niektórych rozwiązań wypracowanych podczas nauki zdalnej.
Coraz częściej dyrektorzy zgłaszają problem z uczniami, którzy nie uczestniczyli w zajęciach zdalnych. Natomiast po powrocie do nauki stacjonarnej, uczestniczą w lekcjach. Co jednak z klasyfikacją takich uczniów? Jak się okazuje uczniowie tacy często nie mają żadnych ocen.
Tym razem nie kwestie sanitarno-epidemiologiczne. W nowo opublikowanych wytycznych ministerstwo edukacji i nauki wskazuje, jakie działania podejmować w celu komfortowego powrotu uczniów i nauczycieli do nauki w trybie stacjonarnym.
Czy mogą odbywać się wycieczki szkolne? Czy można prowadzić zajęcia poza terenem szkoły? To częste pytania zadawane ostatnio przez dyrektorów szkół. Sprawdzamy, jak do tych pytań odnoszą się aktualne przepisy związane z pandemią.
Aby powrót do szkół był bezpieczny, MEiN we współpracy z MZ i GIS przygotowało wytyczne sanitarne dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Zalecenia, które dyrektorzy szkół, nauczyciele i rodzice poznali m.in. we wrześniu 2020 r., zostały zaktualizowane o kilka nowych zasad. Poznaj szczegóły.
Od 4 maja br. do szkoły wracają uczniowie klas I-III szkół podstawowych. Przez cały maj do stacjonarnej pracy będą wracały poszczególne szkoły i placówki, tak aby od 31 maja br. funkcjonowały już w trybie stacjonarnym. Przedstawiamy harmonogramy powrotu uczniów do szkół!
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Minister Zdrowia zapowiedział stopniowy powrót do stacjonarnego nauczania. Przedstawiamy terminy powrotu.
Odmowa stawienia się pracownika, w tym także nauczyciela, na spotkanie z przełożonym stanowi uchybienie przeciwko porządkowi w procesie pracy i może skutkować wymierzeniem kary porządkowej. Czy to dotyczy również okresu pandemii? Wszak nauczyciele aktualnie prowadzą zajęcia zdalnie, najczęściej ze swoich domów.
Coraz częściej do dyrektorów szkół trafiają wnioski rodziców o powrót ich dzieci do nauki stacjonarnej. Wnioski nie zawsze są poparte uzasadnionymi argumentami, a jedynie ogólnym informacjami, np. że dziecko za dużo czasu spędza przed komputerem. I nic dziwnego, nauczanie zdalne trwa już bardzo długo. Jednak w tej sprawie warto znać szczegółowo przepisy. Sprawdzamy więc, jak dyrektor powinien reagować na takie wnioski zgodnie z przepisami.
W obecnej sytuacji rodzice uczniów coraz częściej zgłaszają dyrektorom chęć powrotu ich dzieci do nauki stacjonarnej. Składają w tym celu stosowne wnioski. Dotyczy to często uczniów całych klas, a jak wiadomo dyrektor może zorganizować nauczanie w szkole dla tych, którzy nie mogą – z różnych przyczyn – odbywać nauczania zdalnego w domu. Sprawdzamy, czy faktycznie na podstawie aktualnych przepisów nauczanie stacjonarne można przywrócić?
Przepisy obowiązujące do 31 stycznia 2021 r. obligowały do organizacji zajęć stacjonarnych dla ucznia, w przypadku którego nie było możliwości uczestnictwa w zajęciach zdalnych z miejsca zamieszkania. Rozwiązanie to budziło wątpliwości interpretacyjne i rodziło ryzyko nadużyć. Od 1 lutego 2021 r. decyzję w tej sprawie pozostawiono do uznania dyrektora.
W zaleceniach sanitarnych dla klas I-III szkół podstawowych znalazły się zasady dotyczące m.in. przyporządkowania stałych nauczycieli do grup uczniów czy też ograniczenia kontaktowania się uczniów z innymi klasami. Większość z nich opiera się na zapisach znanych już z września 2020 r. Wytyczne będą już obowiązywać po feriach - od 18 stycznia klasy I-III wracają do szkół.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.