Już wkrótce w dwunastu szkołach gimnazjalnych oraz licealnych na terenie całego kraju rozpoczną się zajęcia z zakresu architektury i urbanistyki. Za realizację pilotażowego programu edukacyjnego „Kształtowanie przestrzeni” odpowiedzialna jest Izba Architektów RP, natomiast honorowy patronat nad projektem objął Minister Edukacji Narodowej.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu edukacyjnego. Każda szkoła rozstrzyga te kwestie indywidualnie.
Jeśli uczennica nie może realizować obowiązku szkolnego na terenie szkoły, to z pewnością nie będzie też mogła uczestniczyć w realizacji projektu gimnazjalnego, który wymaga pracy zespołowej.
Projekt edukacyjny WWF Polska "Pozwólmy zwierzętom żyć tam, gdzie się urodziły" skierowany jest do szkół podstawowych i ma zasięg ogólnopolski. Z każdego województwa do kampanii zakwalifikuje się pierwsze 50 szkół, które zgłoszą chęć udziału poprzez rejestrację za pomocą karty zgłoszenia.
Już kolejny rok uczniowie gimnazjum obligatoryjnie realizują projekt edukacyjny. Wkrótce jego prezentacja i ocena. Projekt to doskonałe narzędzie do wykorzystania także na niższym etapie edukacyjnym − w szkole podstawowej. Zobacz, jak sprawnie oceniać pracę w grupie. Skorzystaj z gotowych formularzy i opisowych wzorów ocen.
W roku szkolnym 2010/2011 do 30 listopada 2010 r. gimnazja mają dostosować swoje statuty do zmian wynikających z rozporządzenia MEN z 20 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
Rozporządzenie MEN z 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych wprowadza dla uczniów gimnazjum obowiązek realizacji projektu edukacyjnego. MEN podaje wymagania, które muszą być spełnione w realizacji tego nowego w polskim szkolnictwie zadania, ale pozostawia szkołom ogromnie dużo swobody w podejmowaniu konkretnych decyzji i rozwiązań. Wymaga to od dyrektorów gimnazjów wypracowania zasad realizacji projektu w swojej szkole. Zapoznaj się z tekstem opracowanym przez naszego eksperta - teorią, zebraną w pierwsze części tekstu oraz praktycznymi rozwiązania i wskazówki zebranymi w formie konkretnych pytań i odpowiedzi w części drugiej. Ułatwi Ci to wykonanie Twojego nowego zadania!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.