Jak wiadomo w procedurze oceniania uczniów ważna jest ścisła współpraca nauczycieli z rodzicami. Przejawia się ona m.in. poprzez informowanie rodziców o ocenach i postępach ich dziecka. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, by ta współpraca funkcjonowała prawidłowo i by ocenianie uczniów przebiegło zgodnie z przepisami.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Zbliżający się czas zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych wymaga od nauczycieli zakończenia całorocznego procesu oceniania uczniów. To bardzo ważne zadanie i powinno się dołożyć wszelkich starań, aby odbyło się zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym oraz ustaleniami wewnątrzszkolnymi. Wciąż zmieniające się przepisy, trwające reforma oraz niedoprecyzowanie niektórych zasad powoduje, że co roku zarówno nauczyciele jak i dyrektorzy szkół borykają się z wątpliwościami i szukają odpowiedzi na wiele pytań. Przedstawiamy rozwiązania wybranych problemów naszych Czytelników dotyczących oceniania i klasyfikacji rocznej w r. szk. 2018/2019
Zbliża się okres, w którym konieczne będzie podsumowanie półrocznej pracy szkoły. Wiąże się z tym m.in. obowiązek przeprowadzenia klasyfikacji śródrocznej uczniów. Jego wykonanie nadal wzbudza wiele wątpliwości praktycznych. Jak przeprowadzić klasyfikację śródroczną? Zdecydowanie warto skorzystać z wyjaśnień przygotowanych przez naszych specjalistów.
Nowe rozporządzenie dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych zostało właśnie podpisane i oczekuje na wejście w życie. Rozporządzenie nie przewiduje żadnych rewolucyjnych zmian.
Zmienią się regulacje dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania w szkołach dla dorosłych. Od roku szkolnego 2015/2016 trzeba będzie uczulić opiekunów poszczególnych semestrów, by zwrócili uwagę na wprowadzone różnice przy klasyfikowaniu i promowaniu słuchaczy pełnoletnich i niepełnoletnich. Sprawdź szczegóły.
Sprawdź, czy nauczyciel może wystawić na koniec roku inną ocenę - choćby niższą - niż ocena przewidywana, nawet przed samą radą klasyfikacyjną, jeżeli tak wynika z jego obiektywnej oceny całorocznych osiągnięć ucznia.
Uczeń nie tylko będzie musiał otrzymać ocenę lecz także informację zwrotną – co zrobił źle i jak może się poprawić. W klasach I-III szkół podstawowych odstąpiono od wprowadzenia obowiązkowych ocen opisowych, jednakże tak jak w wyższych klasach – oceny będą mogły mieć taką formę. Poznaj pozostałe zmiany w ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu uczniów.
Uregulowanie w drodze rozporządzenia warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów jest niezgodne z konstytucją - stwierdził 24 września 2013 r. Trybunał Konstytucyjny. Resort edukacji ma 18 miesięcy na zmianę niekonstytucyjnych uregulowań.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.