24 września 2013 r. Trybunał Konstytucyjny będzie rozstrzygał o zgodności z ustawą zasadniczą art. 22 ust. 2 ustawy o systemie oświaty, który upoważnia ministra edukacji do kompleksowego określenia zasad oceniania uczniów.
Przyjęcie, jako jedynego kryterium oceny zachowania uczniów, wywiązywanie się z obowiązków ucznia mierzonego uzyskaną liczbą punktów za nieusprawiedliwione nieobecności w szkole, nie jest właściwe i nie uwzględnia przepisów § 13 ust. 1 rozporządzenia MEN z 10 czerwca 2015 r.
Jeszcze niedawno dzieci w polskich szkołach zapytane o ulubiony przedmiot odpowiadały najczęściej zgodnym chórem: WF! Jak wygląda dzisiejsza rzeczywistość? Takich odpowiedzi już prawie uczniowie nie udzielają. Przeciwnie, wręcz nie chcą uczestniczyć w tych zajęciach. Przy czym nie ograniczają się do rezygnacji z lekcji od czasu do czasu − dzieci w ogóle nie chcą tych lekcji i często rodzice decydują się na zwolnienia całoroczne z WF-u. Można nawet mówić o pladze zwolnień z tych zajęć. Dlaczego tak się dzieje? Skąd niechęć do lekcji WF-u? Jaki wpływ na zdrowie kolejnych pokoleń może mieć rezygnacja z aktywności fizycznej? Czy szkoła jest zupełnie bez winy?
Przepisy ustawy o systemie oświaty, zwanej dalej UoSo, zobowiązują do określenia w statucie szkoły m.in. szczegółowych warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego, z uwzględnieniem przepisów UoSo i rozporządzeniaw sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. Jak dokonać zmian w statucie, na skutek wprowadzenia nowych zapisów oceniania wewnątrzszkolnego przeczytasz w tym artykule.
Obowiązek określenia warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego wynika z przepisów prawa. Opisuje się je w statucie, uwzględniając przepisy, które wskazują zakres spraw, jakie powinny być objęte wewnątrzszkolnym ocenianiem.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.