Jak zapowiadał resort edukacji w kwietniu rozpoczyna się program „Aktywny powrót uczniów do szkoły po pandemii”. Wiąże się to m.in. z dodatkowymi zajęciami sportowymi dla uczniów. Dlatego w pierwszym etapie programu odbędą się m.in. szkolenia dla nauczycieli WF, na które zapisywać się można od 8 kwietnia br.
Na wczorajszej konferencji prasowej minister zdrowia poinformował o przedłużeniu okresu obowiązywania obecnych obostrzeń przynajmniej do 18 kwietnia. Dotyczy to także ograniczenia stacjonarnego funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i innych placówek oświatowych.
W ostatnich latach cyfryzacja mocno wpłynęła na edukację i sposób kształcenia uczniów. Nieustanna pogoń za nowinkami technologicznymi dotyczy także szkół, w których zmienił się sposób prowadzenia zajęć oraz indywidualnego podejścia do uczniów. Przebodźcowani nowoczesnymi technologiami uczniowie potrzebują niestandardowego podejścia w nauczaniu, które rozbudzi w nich pasję do zdobywania wiedzy. Dlaczego druk 3D jest pomocnym narzędziem w zdominowanej przez smartfony i komputery szkole?
Niepewność i mnóstwo pytań, na które nie ma odpowiedzi. Tak można określić sytuację dyrektorów szkół, którzy w zasadzie z dnia na dzień mogą otrzymać informację, o kolejnej zmianie w prawie. Pandemia wymusiła na dyrektorach szkół zdolność do szybkiej adaptacji, ale pytanie brzmi, jak długo można tak pracować i nie popełnić błędu. Odpowiedź brzmi, pomoże Ci aplikacja twojasystent.pl
Rola dyrektora placówki oświatowej to duża odpowiedzialność, która daje jednak możliwość kreowania, we właściwym zakresie, miejsca przyjaznego zarówno nauczycielom jak i uczniom. Twoje doświadczenie w pracy z młodzieżą, innymi pedagogami, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych oraz w kontaktach międzyludzkich w sposób naturalny predysponuje Cię do objęcia stanowiska kierowniczego szkoły. Jednak, aby w ostateczności zostać dyrektorem placówki, musisz spełnić szereg wymogów formalnych oraz wykazać się wiedzą merytoryczną dotyczącą prowadzenia jednostki oświatowej.
Po raz pierwszy pracownicy jednostek budżetowych mogą oszczędzać na przyszłość wspólnie ze swoim pracodawcą, otrzymując dodatkowe wpłaty od państwa. Działające już ponad 20 lat w Polsce Pracownicze Programy Emerytalne nie są bowiem dla nich dostępne. Co oferują Pracownicze Plany Kapitałowe i dlaczego oszczędzanie w nich po prostu się opłaca?
Mimo rosnącej liczby zakażeń koronawirusem nadal niektóre placówki oświatowe prowadzą kształcenie stacjonarne. Związek Nauczycielstwa Polskiego wnioskuje więc o objęcie nauczycieli i pracowników niepedagogicznych z tych placówek rozszerzonymi zasadami bezpieczeństwa.
Po powrocie z edukacji zdalnej uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych będą mogli uczestniczyć w dobrowolnych zajęciach wspomagających. MEN przedstawiło trzeci z czterech programów dotyczący wsparcia uczniów w czasie i po pandemii.
Jak zapowiedział Minister Zdrowia na konferencji prasowej, do 11 kwietnia uczniowie klas I-III szkół podstawowych w całej Polsce będą uczyć się w systemie kształcenia na odległość.
Mam przyjemność zaprosić Państwa na mini-cykl wideoporad dotyczący decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych mających znaczenie dla szkół i placówek oświatowych. Najlepiej uczyć się na cudzych a nie własnych błędach. Dlatego z decyzji tych wyciągam wnioski, które mogą być dla Państwa istotne.
Zajmie ci to jedynie 2 minuty