O liczbie i rodzaju ewaluacji zewnętrznych (całościowe, problemowe) w skali kraju decyduje minister, kierując się kierunkami polityki oświatowej państwa. Określa także narzędzia do ustalania czy szkoły i placówki spełniają wymagania badane podczas ewaluacji zewnętrznej co najmniej na poziomie podstawowym. szkoły i placówki. Narzędzia są jawne - będziesz wiedział, co się w nich znajduje. Rozporządzenie nie wskazuje jak często w danej szkole będzie przeprowadzana ewaluacja.
Zarówno Ty jak i organ nadzoru macie do wypełnienia własne zadania dotyczace nadzoru pedagogicznego. Kurator będzie badał efekty pracy szkoły i dokona oceny poziomu spełniania wymagań stawianych szkole przez państwo - po raz pierwszy dokona tego według jednolitych wymagań i w jednolitej skali. Będzie też kontrolował legalność działań szkoły oraz wspomagał w doskonaleniu jakości jej pracy. Ty musisz odpowiedzieć na oczekiwania nowego nadzoru.
Obowiązujące rozporządzenie daje Ci o wiele większą swobodę działania, niż było to poprzednio. Z nowymi zadaniami Twoimi i kuratorium zapoznaj radę pedagogiczną, bo to z nią będziesz musiał wypełnić co najmniej podstawowy poziom wymagań określonych w rozporządzeniu, dokonywać samooceny pracy szkoły. To czas na autonomię szkół i własny przemyślany nadzór - w oparciu o potrzeby szkoły, potencjał rady pedagogicznej, warunki działania, mocne i słabe strony konkretnej placówki!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.