Jeśli w przedszkolu niepublicznym planowane jest utworzenie oddziałów ogólnodostępnych i integracyjnych, dzieci niepełnosprawne mogą uczęszczać zarówno do jednego, jak i drugiego oddziału. Wszystkim dzieciom niepełnosprawnym, niezależnie od tego, do jakiego oddziału dziecko zostanie przyjęte, przedszkole niepubliczne powinno zapewnić kształcenie, wychowanie i opiekę w integracji z dziećmi pełnosprawnymi. Jak jest więc różnica między tymi oddziałami? Sprawdzamy w przepisach.
Utworzenie oddziału integracyjnego w szkole zależy od potrzeb oraz decyzji organu prowadzącego, który zatwierdza organizację szkoły. Przepisy nie zawierają procedur w tym zakresie, co oznacza, że należy się kierować regulacjami odnoszącymi się do kompetencji poszczególnych organów.
W przedszkolu integracyjnym i w przedszkolu ogólnodostępnym z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających specjalne przygotowanie pedagogiczne, tzw. nauczycieli wspierających. Pensum takiego nauczyciela ustala organ prowadzący.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.