Organ prowadzący przedszkole nie ma obowiązku organizowania nauki języka polskiego dla dzieci, które nie posługują się tym językiem albo znają go na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki. Nie oznacza to jednak, że przedszkole jest zwolnione z obowiązku zapewnienia takiemu dziecku odpowiedniego wsparcia. Sprawdź, jakie działania należy podjąć.
Doprecyzowanie wzorów orzeczeń, dostosowanie ich brzmienia do zmian wprowadzanych w przepisach prawa, a także wprowadzenie wzoru opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – to główne zmiany wprowadzone w nowym rozporządzeniu w sprawie orzeczeń i opinii. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę w nowych przepisach?
Projekt nowego rozporządzenia ma na celu usprawnienie procesu wydawania orzeczeń i opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, podnoszenia ich merytorycznej jakości oraz wyeliminowania występujących nieprawidłowości w tym zakresie. Przedstawiamy najważniejsze zmiany, które mają wejść w życie już od 1 września 2017 r.
Decyzje w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor po złożeniu przez rodziców wniosku wraz z dołączoną opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej. Opinia może być wydana zarówno przez publiczną, jak i niepubliczną poradnię. Należy jednak pamiętać, że odroczenie dotyczy jednego roku szkolnego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.