Przeprowadzanie obserwacji zakończonych diagnozą może odbywać w etapach określonych w harmonogramie działań nauczycieli i dyrektora przedszkola. Opracowując harmonogram, warto wziąć pod uwagę etapy, które nie zawsze następują po sobie cyklicznie, lecz mogą być realizowane jednocześnie.
Indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne może być realizowane wyłącznie w miejscu pobytu dziecka. Jednak, o ile nie jest to wykluczone z uwagi na stan jego zdrowia, przedszkole jest zobowiązane do zapewnienia mu kontaktu z rówieśnikami i możliwości uczestniczenia w życiu przedszkolnym.
Z początkiem września weszło w życie wiele nowych regulacji dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach, zajęć rewalidacyjnych czy nauczaniu indywidualnym. Wiele z nich jest niejasnych i nadal dyrektorzy i nauczyciele mają problem z ich interpretacją, a co za tym idzie – z prawidłową organizacją zajęć dla uczniów z orzeczeniem.
W roku 2017/2018 pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolach będzie realizowana na nowych zasadach, w związku z czym w działaniach związanych z jej planowaniem dyrektor powinien uwzględnić nowe przepisy tak, by w nowym roku szkolnym przedszkole było przygotowane do realizacji zadań zgodnie z wymaganiami prawa. Poznaj 10 najważniejszych zmian wprowadzonych przez MEN.
W związku z nową ustawą Prawo oświatowe MEN publikuje projekt kolejnego rozporządzenia. Tym razem nowa regulacja dotyczy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach podstawowych, ponadpodstawowych i placówkach. Rozporządzenie ma wejść w życie 1 września 2017 r.
Prowadzenie zajęć specjalistycznych, w tym logopedycznych, w przedszkolu wymaga przygotowania przez specjalistę programu terapii dopasowanego do potrzeb konkretnego dziecka i stwierdzonego zaburzenia.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.