Na stronie internetowej MEN można znaleźć wzór karty indywidualnych potrzeb ucznia oraz plan działań wspierających, które od nowego roku szkolnego przydadzą się zespołom ds. planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych.
Minister Katarzyna Hall wystosowała list do dyrektorów i nauczycieli przedszkoli i gimnazjów w związku z organizacją udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na podstawie nowych przepisów. Zaznaczyła w nim, że nowe rozwiązania wymagają pewnego dodatkowego wysiłku, a w trakcie ich wdrażania mogą pojawić się różne wątpliwości co do właściwej interpretacji i stosowania przepisów. MEN będzie zbierać informacje o ewentualnych trudnościach związanych ze stosowaniem tych przepisów.
Organizowanie i udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, w tym w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, powinna odbywać się na zasadach określonych w rozporządzeniu w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (§ 1 rozporządzeniu MENiS z 7 stycznia 2003 r.).
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.