W najbliższym czasie mają nastąpić zmiany w zakresie niezadawania i nieoceniania prac domowych uczniom szkół podstawowych oraz wliczania do średniej ocen klasyfikacyjnych z religii i etyki. Brak prac domowych będzie jednak różnił się na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. Sprawdzamy szczegóły zmian oraz możliwy termin ich wejścia w życie.
Projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczący prac domowych trafił już do konsultacji. Już dziś na Facebooku krótki komentarz poświęcony zmianom
Wartość edukacyjna prac domowych jest ostatnio przedmiotem dyskusji ekspertów ds. oświaty, a nawet badań naukowych. Tymczasem powszechną praktyką jest zadawanie pracy domowej, a także jej ocenianie. Czy nauczyciele faktycznie mają prawo oceniać prace domowe? Sprawdź w artykule.
Rzecznik Praw Dziecka po raz kolejny zgłasza do Minister Edukacji Narodowej przeciążenie uczniów pracami domowymi i postulat o analizę podstawy programowej. W wystąpieniu RPD wskazał w szczególności na obowiązkowe prace domowe w niepokojącej ilości, a także zadawanie uczniom tematów nieprzerobionych na lekcji, do samodzielnego opracowania.
Ze względu na liczne skargi dzieci, rodziców oraz nauczycieli na trudną sytuację szkolną uczniów klas VII szkół podstawowych po reformie systemu edukacji były przyczyną zlecenia przez Rzecznika Praw Dziecka zbadania problemu. Przedstawiamy wyniki z niepokojącego raportu RPD.
Przemęczeni i zniechęceni do zajęć szkolnych uczniowie nie mający czasu na swoje pasje i odpoczynek – takie zdaniem Rzecznika Praw Dziecka są skutki zbytniego obciążania uczniów pracami domowymi. Rzecznik zwrócił się do Minister Edukacji Narodowej m.in. o ustalenie minimalnych standardów w zakresie zadawania uczniom prac domowych, w tym dopuszczalnego obciążenia uczniów takim obowiązkiem.
Rzecznik Praw Dziecka zwrócił się do Minister Edukacji Narodowej o analizę problemu związanego z nadmierną ilością zadawanych uczniom prac domowych. Skierował również prośbę o możliwość włączenia zagadnienia zmniejszenia obciążenia uczniów tymi pracami do Planu Nadzoru Pedagogicznego na kolejny rok szkolny. Sprawdzamy, co jeszcze zawiera list Rzecznika Praw Dziecka.
Po zajęciach w szkole, uczniowie poświęcają 2-3 godziny dziennie na odrabianie lekcji. Nie ma żadnych przepisów, które narzucałyby jakieś ramy dotyczące ilości zadawanych prac domowych i resort edukacji nie planuje takich wprowadzić. O tym, ile czasu na naukę w domu będzie musiał poświęcić uczeń, decyduje nauczyciel.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.