Ostatnia nowelizacja Karty Nauczyciela wprowadziła wiele istotnych zmian dotyczących sytuacji prawnej nauczycieli. W związku z tym dyrektorzy pytają, jakich zmian należy w związku z tym dokonać w regulaminach pracy. Uspokajamy – wprowadzanie zmian do regulaminu pracy w związku ze zmianami w Karcie Nauczyciela nie jest jednak konieczne.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Ogólnie rzecz biorąc, każdy pracownik powinien mieć dostęp do napojów. Nie zawsze jednak muszą być to napoje gorące np. herbata. Sprawdź, kiedy pracownikowi należy zapewnić napoje o określonej temperaturze.
W dobie pandemii praca zdalna w szkole jest powszechnym zjawiskiem. Warto ją uregulować na poziomie pracodawcy, zwłaszcza w kontekście ochrony danych osobowych przetwarzanych przez pracujących zdalnie. Temu może służyć regulamin pracy zdalnej.
Regulamin pracy jest bardzo ważnym dokumentem, regulującym prawa i obowiązki dyrektora oraz innych pracowników szkoły. Nie rzadko jednak zapisy regulaminu są niezgodne z prawem bo np. niewłaściwie są określone zasady wypłacania wynagrodzenia czy przewidywane są kary pieniężne za inne przewinienia niż wprost wymienione w przepisach. Tego wszystkie robić nie wolno! Co jeszcze należy wiedzieć i jak zmienić zapisy na prawidłowe? Zapraszam do lektury!
Nowy rok przyniósł za sobą zmiany w Kodeksie pracy. Poza modyfikacją zasad wystawiania świadectw pracy, o której już pisaliśmy, wprowadzono zmiany w zakresie odwoływania się od rozwiązania stosunku pracy, a także odnośnie regulaminów pracy i wynagradzania.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.