Skargi rodziców na nauczycieli są powszechnym zjawiskiem. Wiele z nich okazuje się nieuzasadnionych. Nie można jednak zakładać tego z góry. Podobnie nie powinno się pociągać nauczyciela odpowiedzialności na podstawie samej skargi rodzica. Niezwykle ważna jest więc odpowiednia reakcja na skargę, a mianowicie jej zbadanie.
Webinarium na celu ukazanie praktycznej strony załatwiania skarg w jednostkach systemu oświaty, również realizowanego w szczególnych warunkach okresu pandemii. Każdemu obywatelowi w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej zagwarantowano prawo składania skarg do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych, w tym do przedszkoli, szkół i placówek.
Skargi na nauczycieli najczęściej wpływają nie do dyrektorów lecz do organów prowadzących. W takim przypadku organ prowadzący może przekazać skargę dyrektorowi. Sprawdź, jak na nią zareagować.
Jeszcze w 2019 r. ukazał się projekt nowelizacji Karty Nauczyciela przewidujący zmiany w postępowaniu dyscyplinarnym. Ostatecznie zmiany – nieco inne niż pierwotnie zakładano – zostały przyjęte przez Sejm. Odrzucono zaś poprawki Senatu. Teraz nowelizacja czeka na podpis Prezydenta. W życie wejdzie w terminie 14 dni od podpisania.
Nie tylko rodzic może składać skargę nauczyciela. Także sam nauczyciel może zgłosić skargę np. na innego nauczyciela. Skarga taka powinna zostać rozpoznana przez dyrektora szkoły.
Skarga na nauczyciela, nawet anonimowa, nie powinna zostać zignorowana, bowiem może świadczyć o nieprawidłowościach w jego pracy. Sprawdź, jak zareagować w przypadku jej otrzymania.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.