Od 1 września 2017 r. zacznie obowiązywać nowa struktura szkolnictwa, w związku z tym należy dostosować przepisy rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach do tej struktury. Zmiany są niewielkie i mają charakter dostosowujący do nowych przepisów. Sprawdzamy, czy nowelizacja rozporządzenia ma wpływ na aktualną organizację tych zajęć w szkole!
Od września obowiązuje nowa zasada wliczania do średniej oceny z religii i etyki w przypadku, gdy uczeń uczęszcza na zajęcia z obu tych przedmiotów. W związku z licznymi pytaniami ze strony szkół Ministerstwo Edukacji Narodowej przypomina najważniejsze informacje dotyczące organizowania nauki religii i etyki w szkołach i przedszkolach.
Religia nie jest obowiązkowym zajęciem edukacyjnym, które musi być realizowane w ramach nauczania indywidualnego. Niekiedy jednak rodzice ucznia nalegają, by dziecko miało możliwość uczestniczenia w tych zajęciach. Sprawdź, co możesz zrobić, by uczeń z orzeczeniem o nauczaniu indywidualnym mógł uczestniczyć w lekcjach religii.
Od roku szkolnego 2014/2015 nauka religii lub etyki w grupach międzyszkolnych nie będzie już uzależniona od zgłoszenia się co najmniej trzech uczniów. Ma to zapewnić realną możliwość uczęszczania na etykę każdemu chętnemu uczniowi. Minister Edukacji Narodowej podpisała rozporządzenie zmieniające zasady organizowania religii i etyki w szkołach, które wejdzie w życie 1 września 2014 roku.
Wyniki monitorowania lekcji religii przez kuratorów oświaty potwierdzają, że religia jest organizowana zgodnie z przepisami prawa, a samorządy i dyrektorzy prawidłowo wywiązują się z obowiązku jej realizowania.
Ministerstwo Edukacji Narodowej na swojej stronie internetowej zamieściło informację nt. zasad organizacji zajęć z etyki w szkołach, informacji o ocenie z etyki w świadectwie szkolnym oraz kwalifikacji nauczycieli etyki.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.