Do 10 października 2014 r., osoby które brały udział w projektach realizowanych w latach 2007-2013 w ramach programów takich, jak: Erasmus, Comenius, Leonardo da Vinci, Grundtvig, „Młodzież w działaniu" oraz Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży, mogą wziąć udział w konkursie i zostać EDUinspiratorami oraz zyskać cenne nagrody.
Młodzież nie chce być oceniana jedynie za swoją sprawność fizyczną. Chce bawić się w ruchu. Ocena z wychowania fizycznego powinna zatem uwzględniać przede wszystkim zaangażowanie ucznia i włożony wysiłek, a nie sprawność fizyczną i to powinno być należycie uregulowane w wewnątrzszkolnym systemie oceniania - zwraca uwagę po raz kolejny Rzecznik Praw Dziecka w wystąpieniu do Minister Edukacji Narodowej.
Do 17 października 2014 r. uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych mogą zgłaszać swój udział w konkursie organizowanym przez Narodowy Bank Polski. Celem Konkursu jest pogłębienie zainteresowań młodzieży ekonomią, sprawdzenie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy ekonomicznej oraz zachęcenie dyrekcji i nauczycieli z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do wdrażania w nauczaniu ekonomii elementów praktycznych kształtujących umiejętność funkcjonowania uczniów w warunkach gospodarki rynkowej. Nagrody pieniężne czekają także na nauczycieli!
Od 2008 r. do 2012 r. gminy ogółem zlikwidowały 856 szkół podstawowych i 88 gimnazjów. Zdaniem Najwyższej Izby Kontroli, decydując się na likwidację szkół, gminy kierowały się przede wszystkim względami ekonomicznymi, a w mniejszym stopniu troską o poprawę warunków kształcenia. Jednak kontrola NIK wykazała, że w ostatecznym rozrachunku warunki nauki przenoszonych uczniów nie tylko się nie pogorszyły, ale w wielu wypadkach nawet uległy poprawie. Z wyników kontroli wynika, że skutki likwidacji szkół najdotkliwiej odczuli nauczyciele.
Program ABBYY FineReader służy do rozpoznawania zeskanowanego tekstów drukowanych i przetwarzania ich na wersje edytowalne. Dzięki temu zeskanowany tekst można od razu wykorzystać. Dzięki temu przygotowanie np. prezentacji, testu lub innego dokumentu przebiega dużo szybciej.
1 września nauczyciele rozpoczną kolejny rok szkolny bez podwyżki wynagrodzenia zasadniczego. Wszystko wskazuje na to, że w 2015 roku także nie mają co liczyć na wzrost wynagrodzenia. Minister Edukacji Narodowej nie widzi możliwość zmiany płacy nauczycieli w kolejnym roku.
Najwyższa Izba Kontroli, z własnej inicjatywy oceniła finansowanie przez gminy działalności przedszkoli publicznych i niepublicznych oraz efekty wykorzystania środków budżetowych. Czynności kontrolne przeprowadzano od 4 września 2013 r., czyli po wejściu w życie programu „Przedszkole za złotówkę”. Objęte kontrolą przedszkola publiczne i niepubliczne zapewniały przedszkolakom odpowiednie warunki do osiągania gotowości szkolnej. Placówki te miały wykwalifikowaną kadrę, odpowiednio przystosowane sale i sprzęt dydaktyczny. W ocenie NIK niepokojącym sygnałem może być ograniczenie w niektórych gminach wymiaru zajęć dodatkowych, jednakże są także gminy, w których wprowadzono dodatkowe zajęcia, choć wcześniej nie były organizowane.
Przekazywanie szkół publicznych podmiotom prywatnym przestaje wynikać z lokalnych potrzeb, lecz staje się sposobem na oszczędności w budżetach samorządów. W konsekwencji, skala tego zjawiska może doprowadzić do zmiany modelu systemu oświaty a także grozi naruszeniem konstytucyjnej zasady współistnienia sektora publicznego i prywatnego w oświacie. Na te problemy Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę resortu edukacji i prosi o pilną interwencję.
Najwyższa Izba Kontroli ponownie sprawdziła przygotowanie szkół do przyjęcia sześciolatków. Wszystkie szkoły zatrudniają kadrę nauczycielską wykwalifikowaną do kształcenia najmłodszych uczniów oraz posiadają odpowiednio wyposażone sale lekcyjne potrzebne do prowadzenia zajęć z sześciolatkami. Dalszego dostosowania wymagają jednak stołówki i toalety z uwagi na nieergonomiczne wyposażenie. Wyzwaniem dla dyrektorów szkół będzie odpowiednie ułożenie planu lekcji dla pierwszaków z uwagi na zbyt małą liczbę przystosowanych sal do liczby klas I - III w szkołach podstawowych.
Szkoły nadal nie radzą sobie z problemem występowania przemocy wśród dzieci, a wsparcie ze stron samorządów i rządu nie przynosi rezultatów. Obok przemocy słownej i fizycznej, rozwijają się nowe jej formy m.in. cyberprzemoc oraz znęcanie psychiczne. Najwięcej zachowań patologicznych występuje w gimnazjach - jak wynika z kontroli NIK.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty