Dyrektor przedszkola podsumowując pracę w I półroczu, powinien odnieść się zarówno do wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego, jak i przedstawić informacje o działalności przedszkola. Przygotowując wnioski z nadzoru, należy przeprowadzić analizę dokumentacji nadzoru oraz zebrać informacje od osób odpowiedzialnych za różne aspekty pracy. Podpowiadamy, jak prawidłowo podsumować pracę przedszkola w I półroczu.
Nauczyciele są grupą szczególnie narażoną na choroby zawodowe, np. związane z obciążeniem narządu głosu. Obowiązkiem dyrektora jest dbanie o odpowiednią profilaktykę wśród pracowników pedagogicznych, która zmniejsza ryzyko choroby u nauczyciela.
W przypadku naruszenia przez nauczyciela obowiązków dyrektor, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego, ma różne możliwości zdyscyplinowania go, począwszy od uwzględnienia tego w ocenie pracy nauczyciela, poprzez nieprzyznanie mu dodatku motywacyjnego, aż po odpowiedzialność dyscyplinarną.
Nadzór merytoryczny nad prawidłowością opracowywania programów zajęć indywidualnych (w tym logopedycznych) sprawuje dyrektor w ramach nadzoru pedagogicznego oraz odpowiedzialności za dydaktyczny i wychowawczy poziom placówki, w tym za organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Dyrektor przed zaplanowaniem harmonogramu pomocy psychologiczno-pedagogicznej na nowy rok szkolny powinien zapoznać się z dokumentami opracowanymi w toku bieżącej pracy przedszkola w minionym roku szkolnym. Pozwoli to jak najlepiej dostosować harmonogram do potrzeb dzieci.
W przedszkolu powinna funkcjonować procedura prowadzenia obserwacji zajęć, która powinna być podpisana przez dyrektora i wszystkich nauczycieli. W tym dokumencie powinny być zawarta informacje w jaki sposób będą prowadzone obserwacje, co jest ich celem, co podlega obserwacji oraz m.in. kto jest uprawniony do jej przeprowadzenia.
Co roku przygotowujesz sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego. Masz na to czas tylko do 31 sierpnia! Zaprezentowany tekst stanowi jedynie jego propozycję. Wybór formy i układ treści zależy od Ciebie. Przygotowując swoje wystąpienie możesz zaplanować w podsumowaniu odwołanie się do koncepcji pracy szkoły pokazując, że działania podejmowane w mijającym roku były z nią zgodne.
Dopuszczając autorski program do użytku przedszkola, dyrektor zatwierdza go do realizacji na cały etap edukacyjny. W związku z tym nie ma potrzeby zatwierdzania go co roku. Przed dopuszczeniem programu dyrektor może skonsultować się ze specjalistami.
O liczbie i rodzaju ewaluacji zewnętrznych (całościowe, problemowe) w skali kraju decyduje minister, kierując się kierunkami polityki oświatowej państwa. Określa także narzędzia do ustalania czy szkoły i placówki spełniają wymagania badane podczas ewaluacji zewnętrznej co najmniej na poziomie podstawowym. szkoły i placówki. Narzędzia są jawne - będziesz wiedział, co się w nich znajduje. Rozporządzenie nie wskazuje jak często w danej szkole będzie przeprowadzana ewaluacja.
Pytanie: Czy ewaluacja obowiązuje też w niepublicznych ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci głęboko upośledzonych ze sprzężeniami?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty