Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Nadzór pedagogiczny

Znajdziesz tu odpowiedzi na pytania dotyczące sprawowania nadzoru pedagogicznego w placówkach publicznych, jak i niepublicznych. Dowiesz się, jak sprawować nadzór, jakie obowiązki z nim związane ma dyrektor, jakie są wymagania dla przedszkoli, czy też jak przygotować plan i sprawozdanie z nadzoru. Sprawdź nasze porady, a sprawowanie nadzoru pedagogicznego nie będzie sprawiało Ci problemu!

Kary dla nauczycieli lekceważących wskazania dotyczące nadzoru pedagogicznego

Pytanie: Jaką karę należy zastosować wobec nauczyciela, który nie realizuje wniosków i wskazań dyrektora dotyczących nadzoru pedagogicznego?

Plan nadzoru kuratora - czy powinien dokładnie określać placówki, które będą kontrolowane?

Pytanie: Czy w planie nadzoru kurator wskazuje konkretne placówki przeznaczone do ewaluacji zewnętrznej w danym roku szkolnym?

Dyrektor powinien planować ewaluację z udziałem zainteresowanych osób

W trakcie procesu planowania ewaluacji należy określić cel ewaluacji i sposoby wykorzystania jej wyników, ustalić odbiorców ewaluacji, rozpoznać jakimi zasobami dysponuje przedszkole, zdecydować o przedmiocie ewaluacji i wyznaczyć jej wykonawców. Na koniec konieczne jest podsumowanie i sformułowanie wniosków.

Dyrektor ma wachlarz środków dyscyplinowania nauczycieli naruszających obowiązki

W przypadku naruszenia przez nauczyciela obowiązków dyrektor, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego, ma różne możliwości zdyscyplinowania go, począwszy od uwzględnienia tego w ocenie pracy nauczyciela, poprzez nieprzyznanie mu dodatku motywacyjnego, aż po odpowiedzialność dyscyplinarną.

Plan nadzoru w zespole szkolno - przedszkolnym

Pytanie: Czy w zespole szkolno - przedszkolnym można zrobić jeden plan nadzoru pedagogicznego, czy osobno dla szkoły i dla przedszkola?

Programy zajęć indywidualnych pod nadzorem dyrektora

Nadzór merytoryczny nad prawidłowością opracowywania programów zajęć indywidualnych (w tym logopedycznych) sprawuje dyrektor w ramach nadzoru pedagogicznego oraz odpowiedzialności za dydaktyczny i wychowawczy poziom placówki, w tym za organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Przed 1 września należy ustalić harmonogram pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Dyrektor przed zaplanowaniem harmonogramu pomocy psychologiczno-pedagogicznej na nowy rok szkolny powinien zapoznać się z dokumentami opracowanymi w toku bieżącej pracy przedszkola w minionym roku szkolnym. Pozwoli to jak najlepiej dostosować harmonogram do potrzeb dzieci.

Archiwalny Autorski program musi zostać dopuszczony do użytku przez dyrektora

Dopuszczając autorski program do użytku przedszkola, dyrektor zatwierdza go do realizacji na cały etap edukacyjny. W związku z tym nie ma potrzeby zatwierdzania go co roku. Przed dopuszczeniem programu dyrektor może skonsultować się ze specjalistami.

Archiwalny Ewaluacja zewnętrzna - zasady przeprowadzania

O liczbie i rodzaju ewaluacji zewnętrznych (całościowe, problemowe) w skali kraju decyduje minister, kierując się kierunkami polityki oświatowej państwa. Określa także narzędzia do ustalania czy szkoły i placówki spełniają wymagania badane podczas ewaluacji zewnętrznej co najmniej na poziomie podstawowym. szkoły i placówki. Narzędzia są jawne - będziesz wiedział, co się w nich znajduje. Rozporządzenie nie wskazuje jak często w danej szkole będzie przeprowadzana ewaluacja.

Archiwalny Nadzór pedagogiczny w niepublicznych ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych

Pytanie: Czy ewaluacja obowiązuje też w niepublicznych ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci głęboko upośledzonych ze sprzężeniami?

Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty