Nie ma wątpliwości, że okres zawieszenia funkcjonowania jednostek oświaty będzie trwał dłużej niż do 26 kwietnia. Być może nawet zostanie przedłużony do końca zajęć szkolnych. Dlatego dyrektorzy muszą nadal mierzyć się z różnymi trudnościami wiążącymi się ze zdalnym funkcjonowaniem szkoły. Przedstawiamy rozwiązania wybranych problemów.
Ograniczenie działalności szkół i placówek oświatowych rodzi wątpliwości czy i jak w tym okresie dokonywać oceny pracy nauczycieli. Sprawdź, czy ocenę pracy można w związku z epidemią przełożyć na kolejny rok szkolny.
Sprawdź, na jakiej podstawie i kiedy można skierować nauczycieli i pracowników niepedagogicznych do pozostawania w gotowości do pracy i jakie otrzymają wynagrodzenie za przestój.
Pytanie: Czy w okresie zawieszenia działalności przedszkole może przyjmować dzieci?
Ograniczenie funkcjonowania placówek oświatowych odczuwają boleśnie przedszkola niepubliczne. Rodzice nie zawsze są zainteresowani realizowaniem zadań oferowanych zdalnie przez przedszkole, a część przedszkoli, z przyczyn ekonomicznych, wolałoby pozostawać jedynie w gotowości do pracy a nie pracować zdalnie. Czy jest to możliwe?
Pytanie: Czy nauczyciele powinni wpisywać tematy lekcji i obecność uczniów w dzienniku elektronicznym w okresie zawieszenia funkcjonowania jednostek oświaty?
Pytanie: Rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wskazuje, że zdalne nauczanie ma być realizowane od 25 marca do 10 kwietnia. Czy to oznacza, że wiosenna przerwa świąteczna zostaje skrócona?
Pytanie: Czy i w jaki sposób spełnić obowiązek konsultacji wypowiedzenia stosunku pracy ze związkami zawodowymi, jeśli w okresie epidemii nikt nie pracuje?
Niebawem MEN wyda nowe rozporządzenie, w którym mają zostać uregulowane kwestie dotyczące zdalnego nauczania. Do tego czasu jednak szkoły muszą nadal funkcjonować, z wyjątkiem prowadzenia zajęć stacjonarnych. Prezentujemy 11 rozwiązań różnych problemów dotyczących funkcjonowania szkoły w okresie zawieszenia.
Zajmie ci to jedynie 2 minuty