Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał informację o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał informację o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2013/2014 egzaminu maturalnego do potrzeb absolwentów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał informację o sposobach dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2013/2014 do potrzeb i możliwości zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał informację o sposobach dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminów eksternistycznych, przeprowadzanych w zimowej i jesiennej sesji egzaminacyjnej w 2014 roku, do potrzeb i możliwości osób niewidomych, słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, oraz chorych lub niesprawnych czasowo.
7 sierpnia 2013 r. opublikowano uzupełnienie Komunikatu Dyrektora CKE z 28 czerwca 2013 r. w sprawie wykazu turniejów i olimpiad zwalniających z etapu pisemnego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe lub z części pisemnej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w 2014 r. Do wykazu dodano dwie olimpiady.
5 lipca 2013 r. Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał do publicznej wiadomości listę środowisk, języków programowania i programów użytkowych, z której mogą wybierać zdający egzamin maturalny z informatyki w 2014 roku.
Procedury tworzenia arkuszy egzaminacyjnych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną są dobrze skonstruowane. Błąd w arkuszu zadania z informatyki na tegorocznym egzaminie maturalnym wynikł z błędu przy przepisywaniu zadania, nie zaś z powodu błędnego przygotowania jego treści przez autorów i recenzentów. Poprawność procedur opracowywania arkuszy egzaminacyjnych wykazuje resort edukacji w swoim komunikacie.
Poznaj stanowisko Centralnej Komisji Egzaminacyjnej na temat materiałów ćwiczeniowych przygotowywanych przez inne podmioty niż CKE i komisje okręgowe.
Centralna Komisja Egzaminacyjna opracowała materiały dotyczące przestrzegania zasad obowiązujących na sprawdzianie, egzaminie gimnazjalnym i egzaminie maturalnym. Dyrektor CKE zachęca dyrektorów szkół do zorganizowania zajęć z uczniami, którzy przystępują do egzaminów na temat przestrzegania zasad w czasie ich trwania.
W dniu 5 marca 2013 r. Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podał informację o materiałach i przyborach pomocniczych, z których mogą korzystać osoby zdające egzamin maturalny w 2013 r.
Do 22 marca 2013 r. można złożyć dokumenty w postępowaniu konkursowym na stanowisko dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło wymagania, jakie powinien spełniać kandydat na to stanowisko.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.