Zbliżający się okres klasyfikacji to czas szczególnie trudny i pracowity zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Konieczność wystawienia ocen rocznych decydujących o promocji, klasyfikacji lub ich braku - to często czas dużych emocji, przede wszystkim dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Nie jest łatwe nawet bieżące przekształcanie wiedzy na oceny, a wystawianie ocen śródrocznych i rocznych, to zadanie jeszcze trudniejsze i obciążone dużą odpowiedzialnością. Aby nie popełnić błędu skutkującego składaniem prze rodziców (lub pełnoletnich uczniów) zastrzeżeń i dodatkowym stresem - należy znać szczegółowe zasady związane z klasyfikacją i dokładnie ich przestrzegać. Szczególną uwagę należy zwrócić na te elementy klasyfikacji, które zmieniają się w bieżącym roku szkolnym poprzez rozporządzenia zmieniające.
Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim należą do grupy uczniów wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Obejmuje się ich kształceniem specjalnym, które może być prowadzone w formie nauki w szkołach ogólnodostępnych, szkołach lub oddziałach integracyjnych, szkołach lub oddziałach specjalnych i ośrodkach. Poznaj zasady promocji do wyżej klasy uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.
Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną z matematyki nie spełnia warunków niezbędnych do ukończenia gimnazjum, nawet jeśli zdał egzamin gimnazjalny. Przeczytaj tym, co decyduje o ukończeniu gimnazjum oraz o warunkach otrzymania świadectwa ukończenia gimnazjum.
Szkoła prowadzi dla każdego oddziału dziennik lekcyjny, w którym dokumentuje się przebieg nauczania w danym roku szkolnym. W dzienniku lekcyjnym odnotowuje się obecność uczniów na poszczególnych zajęciach edukacyjnych oraz wpisuje się tematy przeprowadzonych zajęć edukacyjnych, oceny uzyskane przez uczniów z poszczególnych zajęć edukacyjnych, oraz oceny zachowania. W dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej prowadzonej przez szkołę powinny być dokonywane zapisy zgodne ze stanem faktycznym. Sprawdź, jakich dokonać wpisów w dzienniku lekcyjnym i arkuszu ocen ucznia, który jest nieobecny w szkole przez ostatnie dwa miesiące roku szkolnego!
Dokumentem regulującym funkcjonowanie szkoły jest jej statut. Określone, w drodze rozporządzenia, ramowe statuty szkół opisują ogólne zasady organizacji szkoły i zakresy spraw, które powinny być ustalone w statucie. Zgodnie z tymi przepisami statut szkoły powinien określać m. in. formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych i losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie,
Zmieniły się przepisy dotyczące zdawania egzaminów poprawkowych. Ekspert z kuratorium opisuje nowe regulacje: ile egzaminów może zdawać uczeń, jakie musi spełnić warunki, jakie kompetencje mają poszczególne organy.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.