Dyrektor przedszkola w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości pracy przedszkola. Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się w odniesieniu do zagadnień uznanych w placówce za istotne w jej działalności.
Ewaluację wewnętrzną należy planować z radą pedagogiczną wspólnie decydując o przydzieleniu poszczególnych zadań wybranym nauczycielom.
Wyniki badania ewaluacyjnego przedstawiane są w formie raportu. Pobierz przykładowy raport z ewaluacji wewnętrznej – edukacja zdrowotna w przedszkolu.
Sierpniowe zebranie rady pedagogicznej w przedszkolu jest ostatecznym terminem rozliczenia się dyrektora z zadań nadzoru pedagogicznego. Aby przygotować sprawozdanie, dyrektor musi zebrać odpowiednią dokumentację i przygotować wnioski. Poznaj 15 dokumentówprzydatnych do przygotowania sprawozdania oraz przykłady wykorzystania tej dokumentacji, a także sposoby opracowania wyników oraz wniosków z nadzoru.
Minister edukacji narodowej określiła kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w nadchodzącym roku szkolnym. Wychowanie do wartości, kształtowanie patriotycznych postaw uczniów oraz wdrażanie nowej podstawy kształcenia ogólnego – to najważniejsze priorytety MEN.
Zakończenie półrocznej pracy przedszkola to odpowiedni czas, by omówić z radą pedagogiczną sprawy istotne dla jakości jego pracy i dalszego rozwoju. Na co zwrócić szczególną uwagę, jakie zagadnienia omówić na zebraniu – przedstawiamy wskazówki dla dyrektora do podsumowania pracy przedszkola.
Dyrektor szkoły obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej. Przedstawiamy arkusz obserwacji zajęć, który jest całkowicie uniwersalny, gdyż daje możliwość w formie opisowej dokonać posumowania obserwowanych zajęć.
Dyrektor monitoruje działalność przedszkola w ramach kontroli zarządczej i związanego z nią nadzoru pedagogicznego pod kątem zgodności z prawem, także w zakresie aspektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Z tego wynika konieczność sporządzania m.in. arkusz samooceny systemu kontroli zarządczej.
Monitorowanie to działania dyrektora szkoły prowadzone w szkole lub placówce, obejmujące zbieranie i analizę informacji o działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej, w celu identyfikowania i eliminowania zagrożeń w prawidłowej realizacji zadań szkoły. Pobierz przykładowy wzór arkusza monitorowania!
Zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji w przedszkolu, każdy nauczyciel na podstawie programu wychowania przedszkolnego opracowuje plany pracy dydaktyczno-wychowawczej na dany miesiąc.
W dniu dzisiejszym, czyli 1 września 2017 r., wchodzi w życie niezwykle istotne nowe rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego. Sprawdzamy, co nowego przewidziano w nadzorze.
Zaangażowanie nauczycieli w doskonalenie pracy przedszkola daje realną szansę na poprawę jego funkcjonowania w obszarach, które tego najbardziej wymagają. Przyznanie radzie pedagogicznej kompetencji związanych z wykorzystaniem wyników nadzoru pedagogicznego może jednak stwarzać trudności, dlatego na przykładach wyjaśniamy, jak wykorzystywać w praktyce.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.