Po okresie nauczania zdalnego konieczne jest położenie większego nacisku na pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkołach. Epidemia miała bowiem negatywny wpływ na kondycję psychiczną uczniów. Z takiego założenia wyszedł ustawodawca, proponując zmiany w zakresie zatrudniania specjalistów i w czasie pracy nauczycieli. Mają one sprzyjać lepszej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach.
Najprawdopodobniej już w maju 2022 r. uchwalone zostaną standardy zatrudniania nauczycieli specjalistów. Aktualnie ustawa regulująca te kwestie jest już w Senacie. To oznacza konieczność dostosowania arkusza organizacyjnego do nowych wymogów.
Nie wszystkie zajęcia w czasie ograniczenia stacjonarnego funkcjonowania jednostek oświaty zostaną zawieszone. Wyjątek dotyczy niektórych zajęć prowadzonych z uczniami niepełnosprawnymi. Sprawdź, jak zatem zorganizować pracę specjalisty w czasie zawieszenia zajęć.
Za właściwe prowadzenie dokumentacji w przedszkolu i szkole odpowiada dyrektor. Aby specjaliści prawidłowo wywiązywali się ze swoich obowiązków dotyczących dokumentowania udzielanej pomocy dzieciom i uczniom, muszą mieć dobrze opracowane wzory, bo takich w przepisach nie ma. Podpowiadamy, jak prawidłowo powinni dokumentować swoją pracę specjaliści.
Od 1 września 2018 r. zadania specjalistów w szkołach, przedszkolach i innych placówkach, w tym poradniach psychologiczno – pedagogicznych, realizowane w ramach pensum, zostaną określone wprost w rozporządzeniu. Ma to m.in. przeciwdziałać nierównemu dostępowi do pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.