W przekształconej strukturze szkół od września 2017 r. obowiązywać będzie nowa podstawa programowa. Jak się jednak okazuje, ma ona wielu przeciwników, którzy uważają, że została przygotowana zbyt szybko. Pierwsze opinie można już przeczytać pod projektem do rozporządzenia. A my zastanawiamy się, jakie są plusy i minusy nowej podstawy, i co tak naprawdę się zmieni!
Nauczyciel w ramach samokontroli dokonuje monitorowania realizacji podstawy programowej. Sposób monitorowania i jego dokumentowania należy do autonomicznych decyzji dyrektora. Pobierz arkusz zbiorczy do monitorowania realizacji podstawy programowej w I półroczu. Warto pamiętać, że żaden przepis nie reguluje sposobu prowadzenia i dokumentowania monitorowania realizacji podstawy programowej w szkole. Decyzję w tej sprawie podejmuje zawsze dyrektor.
Dyrektor szkoły oraz nauczyciele mają obowiązek monitorowana podstawy programowej. Monitorowanie nie jest narzędziem kontroli - jest badaniem w działaniu służącym realizacji podstawy programowej i poprawie efektów uczenia się. Pobierz przykładowy wzór karty monitorującej!
Nauczyciel w ramach samokontroli dokonuje monitorowania realizacji podstawy programowej. Sposób monitorowania i jego dokumentowania należy do autonomicznych decyzji dyrektora. Pobierz arkusz zbiorczy do monitorowania realizacji podstawy programowej w II półroczu. Warto pamiętać, że żaden przepis nie reguluje sposobu prowadzenia i dokumentowania monitorowania realizacji podstawy programowej w szkole. Decyzję w tej sprawie podejmuje zawsze dyrektor.
Ministerstwo Edukacji Narodowej przekazało do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych projekt rozporządzenia w sprawie podstawy programowej. Kogo obejmie nowa podstawa i do kiedy można zgłaszać opinie do projektu – odpowiadamy w tekście.
Resort edukacji przekazał do opiniowania wszystkim zainteresowanym w ramach prekonsultacji 2 projekty dotyczące podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz ramowych planów nauczania. Opinie można przesyłać do 9 grudnia br. Przedstawiamy szczegóły projektów!
Monitorowanie wdrażania i realizacji podstawy programowej stanowi element nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola. Odpowiednie zaplanowanie działań związanych z monitorowaniem pozwala na uzyskanie szeregu informacji, które zostaną wykorzystane w ramach ewaluacji wewnętrznej, kontroli i wspomagania nauczycieli w podnoszeniu jakości pracy placówki.
Resort edukacji przygotował podstawy programowe dla nowo wprowadzonych zawodów, takich jak szkutnik czy mechanik-operator maszyn do produkcji drzewnej. Zaczną one obowiązywać już od nowego roku szkolnego. Zmiany w kształceniu nastąpiły również w zawodzie Technik pożarnictwa.
Główne zmiany w podstawie programowej wychowania przedszkolnego zaszły w obrębie umiejętności matematycznych i językowych. Większy nacisk położono na rozpoznawanie liter i cyfr, składanie z nich wyrazów i liczb. Podpowiadamy, jakie działania podejmować, aby rozwijać gotowość szkolną dziecka.
Od 1 września 2016 r. w przedszkolach powinna być stosowana podstawa programowa wychowania przedszkolnego stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z 17 czerwca 2016 r. Zmienioną podstawę należy dostosować do pracy z dziećmi. Poznaj szczegóły nowych wytycznych.
Od 1 września 2016 r. w przedszkolach powinna być stosowana nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z 17 czerwca 2016 r. Sprawdź, co się zmieniło!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.