Niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą wydawać opinie w sprawach określonych w ustawie Prawo oświatowe oraz Kodeks pracy, jednak w niektórych przypadkach ustawodawca zastrzegł kompetencje jedynie dla poradni publicznych. Sprawdzamy, w jakich sprawach niepubliczne poradnie mogą wydawać opinie, a jakie ograniczenia weszły w życie!
Doprecyzowanie wzorów orzeczeń, dostosowanie ich brzmienia do zmian wprowadzanych w przepisach prawa, a także wprowadzenie wzoru opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – to główne zmiany wprowadzone w nowym rozporządzeniu w sprawie orzeczeń i opinii. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę w nowych przepisach?
Dyrektor szkoły powinien podejmować działania zapewniające placówce wspomaganie zewnętrzne odpowiednie do jej potrzeb. Czyli jakich? Czym jest zewnętrzne wspomaganie i jak je skutecznie zapewnić? Przedstawiamy praktyczne przykłady pozyskania wspomagania, które pomogą dyrektorom szkół w podjęciu decyzji o skorzystaniu z proponowanej ścieżki rozwoju szkoły.
Pobierz wzór pisma do dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie współpracy w określeniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka niepełnosprawnego.
Projekt nowego rozporządzenia ma na celu usprawnienie procesu wydawania orzeczeń i opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, podnoszenia ich merytorycznej jakości oraz wyeliminowania występujących nieprawidłowości w tym zakresie. Przedstawiamy najważniejsze zmiany, które mają wejść w życie już od 1 września 2017 r.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.