Ruch kadrowy w obliczu reformy, czyli zwalnianie i przenoszenie nauczycieli w stan nieczynny zgodnie z nowymi przepisami, wywołuje wiele wątpliwości. W opracowaniu rozwiewamy większość z nich.
Reforma oświaty wprowadza wiele nowych obowiązków dla dyrektora placówki oświatowej. Począwszy od organizacji pracy, jak wprowadzenie nowej podstawy programowej, uwzględnienie nowych zajęć, po przenoszenie nauczycieli w stan nieczynny, czy weryfikację kwalifikacji oraz nowelizację statutu. Większość nowych obowiązków dyrektor musi wykonać już 2017 r. Podpowiadamy, co się zmieni i jakie zadania czekają dyrektorów!
Wdrażanie reformy oświaty wiąże się z wieloma nowymi zadaniami dla dyrektorów szkół, a także organów prowadzących. Począwszy od uchwał związanych z dostosowaniem sieci szkół, po sprawne przeprowadzenie ruchów kadrowych w maju czy zmianę dokumentacji szkolnej. Przedstawiamy najważniejsze zadania dyrektora szkoły i terminy wprowadzania zmian.
Od 20 do 24 lutego 2017 możesz wziąć udział w webinariach, warsztatach online i czatach z Ekspertami Portalu Oświatowego. W jednym miejscu zebraliśmy dla Ciebie wszystkie materiały konferencyjne: analizy, porady, wzory dokumentów i e-booki do pobrania.
Realizacja zadań w II półroczu przez nauczycieli i dyrektora szkoły odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach. Nowe przepisy oświatowe wprowadzające istotne dla szkół zmiany będą miały wpływ na pracę szkoły od roku szkolnego 2017/2018. Jednak jeszcze w tym roku dyrektor musi zadbać o kilka istotnych kwestii.
Przepisy nowego rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, choć zgodnie z projektem mają wejść w życie dopiero 1 września 2017 r., to jednak będą stosowane już w roku szkolnym 2016/2017. Dotyczy to m.in. procedury tworzenia i akceptacji arkuszy organizacyjnych.
Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe nie wskazują terminu przekazania pierwszych uchwał ws. sieci szkół kuratorowi, ale analiza przepisów nie daje innej możliwości ich podjęcia niż na początku lutego. Oznacza to, że samorządy dostały niecały miesiąc na opracowanie całej reformy, która określać ma plan postępowania ze szkołami w okresie przejściowym. Podpowiadamy, jakie uchwały należy podjąć oraz kto musi je zaopiniować.
Uchwała w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego nie jest aktem prawa miejscowego, nie jest zatem publikowana w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Aby ustalić, jakie rozwiązania mogą być w niej przyjęte, należy odwołać się do art. 129 Przepisów wprowadzających ustawę Prawo oświatowe, który określa, jakie możliwe działania może podjąć organ prowadzący w odniesieniu do gimnazjów. Pobierz przykład projektu uchwały!
W tym roku dla Ministerstwa Edukacji Narodowej najważniejsze będzie wdrażanie reformy oświaty. W tym celu powstał m.in. specjalny zespół, który koordynuje działania i wspiera samorządy, nauczycieli, dyrektorów szkół, rodziców i uczniów. Sprawdzamy, czym jeszcze zajmie się resort edukacji.
Zapoznaj się z planem konferencji online „Zmiany prawne od 1 stycznia 2017. Placówki oświatowe w obliczu Reformy Oświaty”.
Co tydzień eksperci Portalu Oświatowego odpowiadają na kilkaset pytań Czytelników. Wraz z ogłoszeniem przez MEN reformy liczba tych pytań gwałtownie wzrosła. Widzimy, jakie są Państwa najczęstsze wątpliwości i co budzi największy niepokój. Aby wesprzeć dyrektorów, przedstawicieli organów prowadzących i nauczycieli w tym trudnym okresie, Portal Oświatowy zaprasza na 2 konferencje.
Przekształcanie szkół i zespołów placówek to w ostatnim czasie najczęściej pojawiający się temat wśród Czytelników Portalu Oświatowego. Zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi naszych ekspertów, które pomogą zrozumieć najnowsze przepisy. Sprawdź, w jaki sposób mogą być przekształcane szkoły!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.