Nauczyciele, którzy są w trakcie realizacji stażu, rozważają modyfikacje planów rozwoju zawodowego w związku ze zmianą sposobu prowadzenia zajęć. Niektórzy dyrektorzy zobowiązują nauczycieli do naniesienia poprawek w planach. Sprawdź, czy jest to konieczne.
Kilkakrotnie zmieniane rozporządzenie MEN z 11 marca 2020 r. budzi wątpliwości, których placówek oświatowych dotyczy ograniczenie funkcjonowania w okresie epidemii koronawirusa. Sprawdź aktualny wykaz placówek, które realizują swoje zadania zdalnie.
Wiemy już, jak długo potrwa zawieszenie funkcjonowania jednostek oświaty i jakie będą dalsze losy egzaminów. W nowelizacji rozporządzenia MEN przewidziano też nowe rozwiązania dotyczące m.in. praktyk zawodowych.
PAP i GovTech Polska uruchamiają aplikację #FakeHunter, czyli nowe narzędzie do walki w sieci z dezinformacją o koronawirusie.
W okresie zawieszenia funkcjonowania jednostek oświaty szkoły i placówki prowadzą kształcenie przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość. Korzystanie z tych rozwiązań rodzi nowe zagrożenia dla uczniów. Tym samym szkoła i nauczyciele, kooperując z rodzicami, powinni zapewnić dzieciom należyty poziom bezpieczeństwa w internecie, ale i ogólnie w związku z pracą przy komputerze. Sprawdź, jakie rozwiązania można w tym zakresie zastosować.
Ograniczenie funkcjonowania placówek oświatowych odczuwają boleśnie przedszkola niepubliczne. Rodzice nie zawsze są zainteresowani realizowaniem zadań oferowanych zdalnie przez przedszkole, a część przedszkoli, z przyczyn ekonomicznych, wolałoby pozostawać jedynie w gotowości do pracy a nie pracować zdalnie. Czy jest to możliwe?
Wystartowała akcja #CONTRA19. W jej ramach nastolatkowie z całej Polski mogą przyjąć szybkie wyzwania, którymi m.in. pomogą lokalnym przedsiębiorcom, osobom starszym czy zawalczą z fakenewsami. Do stanięcia w kontrze do COVID-19 zachęca młodych inicjator akcji, Fundacja Zwolnieni z Teorii.
Przepisy wprowadzone w związku czasowym ograniczeniem funkcjonowania jednostek systemu oświaty nie nakazują dokonania zmian w planach nadzoru pedagogicznego dyrektorów, jednak istotna zmiana sposobu funkcjonowania szkół może powodować taką konieczność. Sprawdź, w jakim zakresie warto zrewidować plan nadzoru pedagogicznego.
Dzisiejszy czas nie jest łatwy zarówno dla nas, jak i dla wielu naszych Klientów. Wszyscy zastanawiamy się czy i jak możemy pomóc. Szczególne wsparcie potrzebne jest teraz służbie zdrowia, która jest na pierwszej linii walki z pandemią.
Pandemia, która sparaliżowała naszą codzienność – bardzo mocno wpływa na nią także poprzez zamknięcie szkół. Powoduje to konieczność kształcenia na odległość, na skutek czego dzieci spędzają i będą spędzać mnóstwo czasu przy stanowisku pracy we własnym domu uczestnicząc w lekcjach on-line, wykonując zadania wskazane przez nauczycieli, przygotowując się do lekcji oraz sprawdzianów. Czas, który dotychczas dziecko spędzało w szkole i czas poświęcony na naukę w domu – obecnie został skumulowany i przeniesiony do miejsca nauki w domu ucznia. Dlatego każdy rodzic powinien sprawdzić czy miejsce do nauki dziecka na pewno jest odpowiednie do zaistniałej sytuacji i jest bezpieczne dla dziecka spędzającego wiele godzin dziennie przy biurku.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.