Centrum Nauczania Zdalnego to nowy pilotażowy program autorstwa m.in. województwa wielkopolskiego. Przewiduje on nową formułę zdalnego nauczania dla uczniów obecnych w szkole. Rozwiązanie to ma sprawdzić się zwłaszcza w przypadku braku możliwości zorganizowania zastępstwa dla uczniów.
Czy przepisy dopuszczają, aby uczniowie, którzy ze względu np. na sytuacje losowe (złamanie nogi, choroba), uczestniczyli w zajęciach online? Czy w takich sytuacjach rodzic może poprosić, aby uczeń brał udział w zajęciach poprzez platformę online w trakcie, gdy reszta klasy uczestniczy w lekcji stacjonarnie? Sprawdzamy, co o tym mówią aktualne przepisy.
Temat zawieszenia zajęć i przejścia na zdalne nauczanie w związku z problemami z ogrzewaniem w szkołach budzi wiele kontrowersji. W sprawie ponownie wypowiedział się przedstawiciel resortu edukacji – tym razem w odpowiedzi na interpelację poselską.
Przepisy umożliwiające przejście na naukę zdalną w sytuacji zagrożenia zdrowia i bezpieczeństwa uczniów z powodów nadzwyczajnych nie powinny być stosowane w kontekście zapewnienia ogrzewania szkół przez gminy. Takie stanowisko przedstawił MEiN. Czy zatem zawieszenie zajęć jest całkowicie wykluczone? Otóż niekoniecznie.
Już dziś w życie wchodzi rozporządzenie regulujące szczegółowe zasady organizacji kształcenia zdalnego w szkołach i placówkach oświatowych – zarówno publicznych jak i niepublicznych. Sprawdź, jakie rozwiązania zostały w nim przewidziane.
Opublikowano właśnie nowe rozporządzenie dotyczące nauczania zdalnego. W dzisiejszym spotkaniu online przedstawię jego szczegóły.
Znamy szczegółowe zasady organizacji nauczania zdalnego w czasie zawieszenia zajęć w szkole. W artykule m.in. o kryteriach organizacji tych zajęć i specjalnych rozwiązaniach dla niepełnosprawnych uczniów.
Pandemia wpłynęła znacząco na organizację pracy szkół na całym świecie. W krytycznym momencie wiele szkół zostało tymczasowo zamkniętych w trosce o zdrowie uczniów, nauczycieli i pracowników. Konieczność zrealizowania programu nauczania skutecznie motywowała organy prowadzące do podjęcia racjonalnych działań w tak trudnej sytuacji. W krótkim czasie okazało się, że szkoły przeorganizowały się i przy sporym wysiłku kadry nauczycielskiej podjęły się prowadzenia nauki zdalnej z wykorzystaniem przeróżnych narzędzi, kontynuując tym samym proces dydaktyczny.
Od 1 września 2022 r. uczniowie przebywający w podmiotach leczniczych, w których nie zorganizowano szkoły specjalnej, będą moli uczyć się zdalnie. Takie rozwiązanie wprowadza ustawa z 12 maja 2022 r. o zmianie ustawy prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw. Sprawdź szczegóły i dowiedz się, jakie warunki trzeba spełnić, aby nauka zdalna była możliwa niezależnie od COVID-19.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
MEiN wydał nowe przepisy pozwalające zawiesić zajęcia w szkołach i placówkach na obszarze powiatów granicznych. Ma to oczywiście związek z agresją Rosji na Ukrainę i napływem uchodźców. Nowe przepisy będą stosowane do 30 kwietnia 2022 r.
Nowelizacja Lex Czarnek została – mimo weto Senatu – przegłosowana przez Sejm. Teraz czeka już tylko na podpis Prezydenta. Tymczasem zapraszam na kolejne nagranie z cyklu „Lex Czarnek od podszewki”.
Podczas konferencji prasowej Minister Zdrowia zapowiedział wcześniejszy powrót do nauki stacjonarnej. Oświatowy lockdown ma zostać zakończony 20 lutego 2022 r.
Kolejne podsumowanie aktualności Portalu Oświatowego zdominowało przejście na nauczanie zdalne. Ten stan potrwa aż do 27 lutego 2022 r.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.