W wielu szkołach 12 listopada 2021 r. został ustanowiony jako dzień wolny od zajęć dydaktycznych. Sprawdź, czy w takim dniu nauczyciele i inni pracownicy szkoły mogą zostać skierowani do pracy zdalnej.
Wiemy już, że w roku szkolnym 2021/2022 nadal będzie można prowadzić zajęcia nauczania indywidualnego oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego za pomocą środków komunikacji na odległość.
Wiele wskazuje na to, że koronawirus nie pozwoli nam jeszcze wrócić do szkolnej normalności. Są tacy, którzy uważają, że zmienił ją już nieodwracalnie. Mówi się, że wymusił postęp technologiczny, a nauczyciele i uczniowie zyskali kompetencje, których nigdy wcześniej nie potrzebowali. W przyszłości mogą je wykorzystywać. Sprzyja temu powszechna cyfryzacja, pomaga rozwój technologiczny i kolejne pokolenia, które chcą uczyć się nowocześnie nie stroniąc od nowych technologii. Tego nie da się już powstrzymać.
Resort edukacji i nauki przedstawił projekt nowelizacji rozporządzeń dotyczących indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego.
Celem zniwelowania braków w efektach nauczania wynikających z pandemii i kształcenia zdalnego ustawodawca wprowadził obowiązek prowadzenia tzw. zajęć wspomagających. Sprawdź, na jakich zasadach należy je realizować.
Resort edukacji zadecydował, że od dziś wszystkie szkoły, przedszkola i placówki oświatowej wracają do kształcenia stacjonarnego. Dotyczy to także kształcenia zawodowego. Zachowano jednak możliwość stosowania niektórych rozwiązań wypracowanych podczas nauki zdalnej.
Coraz częściej dyrektorzy zgłaszają problem z uczniami, którzy nie uczestniczyli w zajęciach zdalnych. Natomiast po powrocie do nauki stacjonarnej, uczestniczą w lekcjach. Co jednak z klasyfikacją takich uczniów? Jak się okazuje uczniowie tacy często nie mają żadnych ocen.
„Dla pracodawców praca zdalna wiąże się obecnie z ograniczeniem ryzyka nieobecności w pracy pracownika korzystającego ze zwolnienia lekarskiego, a także nieobecności w pracy z powodu kwarantanny, umożliwiając tym samym kontynuowanie prowadzonej działalności (bez zakłóceń lub minimalizując możliwe zakłócenia).” Tak właśnie wprowadzenie pracy zdalnej tłumaczone jest w uzasadnieniu projektu nowelizacji Kodeksu pracy. Warto mieć na względzie, że te rozwiązania będą mogły być stosowane także w jednostkach oświaty. Sprawdźmy więc, jakie rozwiązania w zakresie pracy zdalnej przewidziano w projekcie.
Tym razem nie kwestie sanitarno-epidemiologiczne. W nowo opublikowanych wytycznych ministerstwo edukacji i nauki wskazuje, jakie działania podejmować w celu komfortowego powrotu uczniów i nauczycieli do nauki w trybie stacjonarnym.
Edukacja zdalna weszła w życie z dnia na dzień, a to oznacza, że w krótkim czasie trzeba było przystosować się nie tylko do nowej rzeczywistości, ale i nowych narzędzi pracy. Czy zdobyte doświadczenie online, będzie można wykorzystać w szkolnej rzeczywistości?
Aby powrót do szkół był bezpieczny, MEiN we współpracy z MZ i GIS przygotowało wytyczne sanitarne dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Zalecenia, które dyrektorzy szkół, nauczyciele i rodzice poznali m.in. we wrześniu 2020 r., zostały zaktualizowane o kilka nowych zasad. Poznaj szczegóły.
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Minister Zdrowia zapowiedział stopniowy powrót do stacjonarnego nauczania. Przedstawiamy terminy powrotu.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.