Okres ferii, wakacji czy dni wolnych od zajęć dydaktycznych nie jest czasem urlopów wypoczynkowych pracowników niepedagogicznych. Praca części nich jest jednak ściśle powiązana z obecnością uczniów. Z taką sytuacją mamy do czynienia np. w odniesieniu do pracowników kuchni. Czy można powierzyć im wykonywanie zadań niezwiązanych z pracą na zajmowanym stanowisku?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przepisy nie wprowadzają obowiązku dookreślania zakresu czynności, często jednak pracownik otrzymuje na piśmie zakres obowiązków. Czasami jest on wskazany wprost w umowie o pracę, częściej jednak stanowi odrębny dokument. Sprawdź, kiedy zmiana zakresu czynności wymaga zmiany treści umowy o pracę.
Dyrektor ma obowiązek zaznajamiać pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach oraz ich podstawowymi uprawnieniami. Dyrektor może powiadomić pracowników ustnie, zalecana jest jednak forma pisemna.
Przepisy oświatowe rozróżniają stanowiska pedagoga i psychologa szkolnego, jednak zakres ich zadań nie został odrębnie wyszczególniony. Sprawdź, kto i na jakiej podstawie wyznacza zakres obowiązków nauczycieli specjalistów!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.