Do poradni Portalu Oświatowego przychodzi od Państwa wiele pytań dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Od początku roku szkolnego, oprócz zmian związanych z reformę oświaty, to jeden z najczęściej poruszanych tematów. Widać więc, że problem jest duży i wynika m.in. z ciągle zmieniających się przepisów. Jak więc organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną, kogo można zatrudnić jako specjalistę – przedstawiamy fragmenty z książki „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia”.
Prowadzenie zajęć specjalistycznych, w tym logopedycznych, w przedszkolu wymaga przygotowania przez specjalistę programu terapii dopasowanego do potrzeb konkretnego dziecka i stwierdzonego zaburzenia.
Nadzór merytoryczny nad prawidłowością opracowywania programów zajęć indywidualnych (w tym logopedycznych) sprawuje dyrektor w ramach nadzoru pedagogicznego oraz odpowiedzialności za dydaktyczny i wychowawczy poziom placówki, w tym za organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Dyrektor przed zaplanowaniem harmonogramu pomocy psychologiczno-pedagogicznej na nowy rok szkolny powinien zapoznać się z dokumentami opracowanymi w toku bieżącej pracy przedszkola w minionym roku szkolnym. Pozwoli to jak najlepiej dostosować harmonogram do potrzeb dzieci.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.