Znowelizowane przepisy o pomocy psychologiczno-pedagogicznej zrównują czas trwania zajęć specjalistycznych do 45 min. Przepisy weszły w życie 1 września br. Sprawdzamy, jakich zajęć to dotyczy.
O potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną informuje się rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia. Pobierz wzór zgody!
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce jest udzielana z inicjatywy m.in. rodziców ucznia, dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki, czy nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem. Pobierz wzór wniosku o udzielenie pomocy!
W przypadku stwierdzenia, że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne i czynniki środowiskowe wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną informację przekazuje się jego rodzicom. Pobierz wzór zarządzenia!
W kwietniu omawialiśmy zmiany, jakie przewidziano w projekcie nowego rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W ostatecznym brzmieniu rozporządzenie, które wchodzi w życie 1 września 2017 r., będzie nieco różniło się od projektu. Opublikowano też projekt nowelizacji rozporządzenia obowiązującego dla szkół starego typu.
Od 1 września br. wchodzą w życie nieco zmienione regulacje dotyczące kształcenia uczniów niepełnosprawnych. Dotyczą one m.in. zawartości indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, a także zatrudniania np. pomocy nauczyciela w przedszkolu i szkole podstawowej. Sprawdzamy najważniejsze zmiany!
W statucie szkoły powinno zaleźć się upoważnienie dla rady pedagogicznej do opracowania procedury w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pobierz wzór uchwały!
Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami będzie od 1 września nieco zmienione – MEN przedstawiło 3 projekty rozporządzeń w tym zakresie. Zmieni się m.in. możliwość zindywidualizowania ścieżki kształcenia dla uczniów chorych oraz indywidualnego nauczania uczniów chorych, którzy nie mogą chodzić do szkoły.
W związku z nową ustawą Prawo oświatowe MEN publikuje projekt kolejnego rozporządzenia. Tym razem nowa regulacja dotyczy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach podstawowych, ponadpodstawowych i placówkach. Rozporządzenie ma wejść w życie 1 września 2017 r.
Z początkiem nowego roku szkolnego wchodzi w życie wiele nowych przepisów, w tym proponowane zmiany w kształceniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Niby zmian nie jest dużo, ale dyrektorzy muszą wdrożyć kilka z nich już z początkiem września. Sprawdzamy, co przewiduje projekt!
Coraz częściej wśród uczniów są dzieci i młodzież, którzy pobierali naukę w zagranicznych szkołach, a także niebędący obywatelami polskimi. Poznaj zasady przyjmowania cudzoziemców do szkół oraz kryteria, na podstawie których dyrektor kwalifikuje ucznia do odpowiedniej klasy lub na odpowiedni semestr.
O ile ogólne zasady kształcenia i organizowania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pozostają niezmienione w nowym Prawie oświatowym, o tyle zmiana ustroju szkolnego może wywołać liczne problematyczne sytuacje, wynikające ze zmian organizacyjnych, z naboru nowych uczniów, konieczności zatrudnienia lub ograniczenia zatrudnienia nauczycieli i specjalistów itp. Dowiedz się, na co zwrócić szczególną uwagę, organizując pomoc psychologiczno-pedagogiczną od 1 września 2017 r.
Reforma oświaty może wywołać liczne problematyczne sytuacje wynikające m.in. ze zmian organizacyjnych, z naboru nowych uczniów, konieczności zatrudnienia lub ograniczenia zatrudnienia nauczycieli i specjalistów. Przedstawiamy prezentację, w której odpowiadamy na pytania, na co zwrócić szczególną uwagę, organizując pomoc psychologiczno-pedagogiczną od 1 września 2017 r.
Zmiany organizacyjne w szkole, nabór nowych uczniów, ograniczenie zatrudnienia specjalistów to tylko niektóre kwestie, którymi musi zająć się dyrektor w związku z wdrażaniem reformy oświaty. Zapraszamy do e-szkolenia Pani Marzenny Czarnockiej, która wyjaśni dyrektorom placówek oświatowych, na co muszą zwrócić szczególną uwagę, organizując pracę szkoły od 1 września 2017 r., również tą związaną z pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.