Problem nie lokalizuje się w przepisach o ochronie danych osobowych, lecz w rozumieniu kompetencji rady pedagogicznej, a także autonomii dyrektora. Rada ma prawo i obowiązek opiniować organizację pracy szkoły.
Większość pytań dotyczyć powinna zamierzeń przedstawionych w koncepcji rozwoju szkoły. Zatem kandydat na dyrektora szkoły powinien bardzo dobrze tę koncepcję znać i umieć rozwinąć oraz uzasadnić wszystkie zawarte w niej planowane działania. Poznaj zestaw przykładowych pytań występujących w trakcie konkursu na dyrektora szkoły!
Rada pedagogiczna uprawniona jest m. in. do zaopiniowania propozycji dyrektora szkoły w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Wystąpienie rady rodziców z wnioskiem o powołanie rady szkoły zobowiązuje dyrektora szkoły do zorganizowania jej powstania. Ani stanowisko rady pedagogicznej w tej sprawie ani wielkość szkoły nie mogą być podstawą do podważania zasadności jej powołania. Rady szkoły nie powołuje się jedynie w tych szkołach, w których ze względu na specyfikę organizacji pracy i zadania nie ma możliwości wyłonienia stałej reprezentacji rodziców lub uczniów. Sprawdź, jakie kroki powinien podjąć dyrektor szkoły po otrzymaniu wniosku o utworzenie rady szkoły.
Ustawodawca ogranicza prawo osób biorących udział w posiedzeniu rady pedagogicznej do ujawniania informacji na temat spraw poruszanych na posiedzeniu rady, ale nie jest to ograniczenie zupełne. Zobacz, od czego zależy to ograniczenie.
Zebrania rady pedagogicznej zwoływane są obligatoryjnie kilka razy w roku, w określonych prawem terminach, z których żaden nie przypada w czasie ferii zimowych (art. 40 ust. 5 UoSO). Zebrania rady mogą być też zwoływane w innych terminach, w miarę bieżących potrzeb.
Rada pedagogiczna jest organem kolegialnym i wszystkie swoje decyzje podejmuje w formie uchwał. Warto zapoznać się z przepisami w jakich sprawach rada pedagogiczna wyraża opinie, jakie ma kompetencje stanowiące.
Początek nowego roku szkolnego to szczególny moment - najlepszy czas na rozpoczęcie procesu budowania pozytywnych relacji z nowymi klasami, ale też odpowiedni moment na podjęcie próby poprawienia relacji z uczniami, z którymi już wcześniej pracowaliśmy. W trakcie dzisiejszego szkolenia przyjrzymy się obszarowi budowania relacji pomiędzy różnymi osobami zaangażowanymi w proces dydaktyczny i wychowawczy w szkole. Zastanowimy się nad tym, po co i w jaki sposób pogłębiać relacje pomiędzy poszczególnymi podmiotami tego procesu. Skupimy się na relacjach uczeń - uczeń i nauczyciel - uczeń w obrębie danej klasy, ale także spróbujemy spojrzeć na relacje pomiędzy nauczycielami a rodzicami uczniów.
Na wielu płaszczyznach swojej pracy organy szkoły uczestniczą w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących zarządzania szkołą/placówką. Każdy nauczyciel powinien wiedzieć, jaki wpływ na decyzję dyrekcji ma rada pedagogiczna oraz inne organy wewnętrzne szkoły. Dowiedz się, które decyzje i dokumenty dyrekcja musi przedstawić do zaopiniowania radzie szkoły, radzie pedagogicznej, radzie rodziców oraz samorządowi uczniowskiemu.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.