Od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące dodatkowego zatrudniania w szkołach i przedszkolach nauczycieli/specjalistów czy też pomocy nauczyciela dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone. Jak się jednak okazuje nowe regulacje nie są do końca jasne dla dyrektorów placówek, stąd Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawia kilka wyjaśnień.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego od 1 września 2015 r. powinno być zorganizowane według nowych przepisów.Dyrektorzy szkół muszą więc dostosować wewnątrzszkolne dokumenty do nowych warunków kształcenia. Muszą także zwrócić szczególną uwagę na możliwość zmniejszenia liczby uczniów w oddziale bez utraty statusu integracyjnego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.