Od 1 września 2015 r. jedno rozporządzenie będzie regulować w całości warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dzieci niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie. Większość proponowanych rozwiązań jest analogiczna, jak dotychczas. Wprowadzone zmiany wychodzą naprzeciw postulatom m.in. rodziców uczniów niepełnosprawnych, nauczycieli oraz dyrektorów szkół i dotyczą m.in. utrzymania statusu oddziału integracyjnego, mimo spadku liczby uczniów oraz wprowadzenia mniej stygmatyzującego określenia dla uczniów upośledzonych.
Zmiany systemowe w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych i przygotowanie nowej koncepcji organizacji ich edukacji planuje Ministerstwo Edukacji Narodowej. Od lutego do kwietnia 2015 r. trwają konsultacje publiczne w tej sprawie. Każdy może przedstawić swoje zdanie. Są na to cztery sposoby. Sprawdź jakie.
Opracowany przez Ministerstwo Edukacji podręcznik do klas I szkoły podstawowej będzie przystosowany także do potrzeb uczniów niepełnosprawnych. Każda z czterech części podręcznika, będzie dostępna w czterech wersjach, odpowiadających różnym niepełnosprawnościom.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.