Co może zrobić wychowawca, aby rodzice uczniów czuli się bezpiecznie, byli dla niego wsparciem w procesie wychowywania, otwarcie komunikowali się w kwestiach związanych z nauką i funkcjonowaniem dziecka zarówno w szkole, jak i w domu? Przyjrzymy się zagadnieniu współpracy pomiędzy samymi rodzicami przekonani, że dobra współpraca pomiędzy rodzicami uczniów przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym stronom - szkole, wychowawcy, samym rodzicom a przede wszystkim dzieciom.
Zgodnie z Powszechną Deklaracją Praw Człowieka wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi w swojej godności i w swych prawach. Dziecko, pobierające naukę w szkole musi poznać nie tylko zasady matematyki, regiony świata, pisownię i literaturę ale też, albo przede wszystkim - nauczyć się szanować i respektować prawa innych. Uczeń ma prawo do prywatności, poszanowania godności osobistej, nietykalności osobistej i ochrony danych osobowych. Dyrektor, nauczyciele i inni pracownicy szkoły muszą o tym wiedzieć, znać zasady postępowania i ich bezwzględnie przestrzegać!
Nauczycielowi nie wolno przeglądać rzeczy osobistych ucznia, dokonywać jego rewizji, przeszukiwać plecaka, nawet jeśli zachodzi uzasadnione prawdopodobieństwo, że dokonał kradzieży lub posiada niedozwolone środki odurzające.
Chociaż problemy dziecka z czytaniem i pisaniem ujawniają się dopiero w szkole, to jednak już w wieku przedszkolnym można dostrzec symptomy zapowiadające te trudności. Wiedza, umiejętność obserwacji i dostrzegania objawów pozwalają odpowiednio wcześnie wykryć dzieci z problemami i zapewnić im właściwą pomoc. Dzieci ryzyka dysleksji powinny być objęte pomocą specjalistów jeszcze przed podjęciem nauki w szkole. Im wcześniejsza interwencja, tym lepsze wyniki. Dziecko z symptomami dysleksji rozwojowej nie musi stać się dyslektykiem. Zobacz, na jakie symptomy trzeba zwrócić uwagę. Sprawdź, o co pytać rodziców w sytuacji pojawiających się problemów dziecka w nauce czytania i pisania.
Dziecko rozpoczyna naukę w szkole. To ważny moment nie tylko dla niego, ale również dla rodziców. Niezwykle istotne jest, aby zarówno rodzice, jak i ich pociechy, byli przygotowani do nowych obowiązków i do funkcjonowania w środowisku szkoły. Przekaż rodzicom swoich uczniów, jak się przygotować do nowej sytuacji.
Jeśli czytasz kolorowe magazyny, masz spore szanse natknąć się na popularne artykuły dotyczące depresji. Rozmawiając ze znajomymi, zdarza ci się zapewne usłyszeć, że sądzą oni, iż cierpią na depresję. Termin depresja jest odmieniany przez wszystkie przypadki podobnie, jak termin stres. Depresja wydaje się być w ostatnich latach często występującym zjawiskiem. Czy dotyczy wyłącznie dorosłych, czy też na depresję mogą cierpieć również małe dzieci i nastolatki? Średnio w każdej klasie może być nawet 2 uczniów z depresją!
14 marca odbyło się inauguracyjne posiedzenie Zespołu opiniodawczo-doradczego Rada Rodziców przy Ministrze Edukacji Narodowej. Podczas inauguracyjnych prac omówiono główne zagadnienia, którymi będzie się zajmował Zespół, dotyczące m.in. kształtowania świadomości rodziców, co do ich roli w szkole, oraz zwiększenia ich aktywności w życiu szkoły.
Prawie 12 tysięcy dziewcząt poniżej 18 roku życia zaszło w ciążę w samym tylko 2008 r. (dane GUS). W tym aż ponad 400 z nich miało 15 i mniej lat. Dane statystyczne wskazują na rosnącą skalę zjawiska i to zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Szkoła ma obowiązek udzielenia pomocy uczennicom w ciąży − zarówno tym, które spełniają obowiązek szkolny, jak i pełnoletnim. Ważną rolę w pomocy i wsparciu uczennicy ma do spełnienia wychowawca klasy. Zapoznaj się z obowiązującymi przepisami oraz procedurami.
Lubimy i potrafimy rozmawiać o rzeczach miłych, przyjemnych, które cieszą. Podejmowanie rozmowy, która ma na celu przekazanie treści, które ranią i są przykre w odbiorze sprawia trudność. Podnosi się wtedy poziom stresu u obu stron. Dowiedz się, jak przekazać rodzicom ucznia informacje o jego problemach.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.