Informacje zawarte w IPET określono w przepisach rozporządzeń obowiązujących od 1 września 2017 r., czyli od zeszłego roku szkolnego. Zmiany od tego roku szkolnego wprowadzono w odniesieniu do udziału asystenta w spotkaniach zespołu opracowującego IPET – ale nie tylko. Sprawdzamy, jak prawidłowo przygotować IPET.
Z początkiem września weszło w życie wiele nowych regulacji dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach, zajęć rewalidacyjnych czy wczesnego wspomagania. Wiele z nich jest niejasnych i nadal dyrektorzy i nauczyciele mają problem z ich interpretacją, a co za tym idzie – z prawidłową organizacją zajęć dla uczniów z orzeczeniem. Dlatego specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy zestawienie przepisów dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz odpowiedzi na najtrudniejsze pytania.
Z początkiem września weszło w życie wiele nowych regulacji dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach, zajęć rewalidacyjnych czy nauczaniu indywidualnym. Wiele z nich jest niejasnych i nadal dyrektorzy i nauczyciele mają problem z ich interpretacją, a co za tym idzie – z prawidłową organizacją zajęć dla uczniów z orzeczeniem.
Ustawodawca zaplanował nowelizację dotychczas obowiązującego rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Rozporządzenie to będzie nadal obowiązywało dla szkół starego typu.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.